וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באייר וגלקסו זכו באישור ה-FDA לשיווק תרופת הלוויטרה המתחרה בויאגרה

רן דוידוב

20.8.2003 / 10:42

השתיים, המשווקות את הלוויטרה באירופה מאז תחילת השנה, צופות כי מכירותיה בארה"ב יגיעו ל-1.1 מיליארד דולר; מתכוונות לצאת במתקפת שיווק נרחבת בעלות של 100 מיליון דולר



רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישרה אתמול לגלקסו סמיתקליין ובאייר לשווק את תרופת האונות לוויטרה בארה"ב. הלוויטרה תהיה למתחרה הראשונה של תרופת הויאגרה רבת המכר של חברת פייזר.



יצרניות התרופות הבריטית והגרמנית מעריכות כי מכירותיה השנתיות של הלוויטרה בארה"ב יגיעו ל-1.1 מיליארד דולר. השתיים מתכוננות לצאת במתקפת שיווק נרחבת שעלותה עשויה להגיע עד 100 מיליון דולר. התרופה תימכר כפי הנראה במחיר נמוך במקצת מן הויאגרה, שמחירה עשוי להגיע ל-8 דולר לגלולה.



הלוויטרה נמכרת באירופה מאז תחילת השנה. בחודש שעבר מסרה גלקסו כי מכירות התרופה זוכות להצלחה. לדבריה, מחזיקה החברה ב-14% מנתח השוק בגרמניה וב-9% מנתח השוק בספרד. מנכ"ל החברה זאן-פייר גרנייה אמר שעקומת המכירות ביבשת מצביעה על שיפור מתמיד.



הלוויטרה פותחה בידי באייר, יצרנית התרופות השנייה בגודלה בגרמניה. עם סיום שלב הפיתוח חברה באייר לגלקסו, חברת התרופות השנייה בגודלה בעולם, בכדי להשתמש ביכולת השיווק המוכחת של מתחרתה הבריטית.



לוויטרה (Levitra) משווקת בצורת גלולה כתומה עגולה לעומת הויאגרה שצורתה גלולה דמויית יהלום כחול. לדברי גלקסו, שואבת התרופה את שמה משם העצם Vita ? חיים בצרפתית. עם זאת, השם דומה גם לפועל levitate (לרחף או להתרומם) - תזכורת לפעולה העיקרית של התרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully