וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור של תמיר הון על הדולר ממשיך לגבות מחיר: רשמה הוצאות מימון בהיקף של כ-9.3 מיליון שקל

אלי דניאל

20.8.2003 / 12:03

מחקה כ-1.5 מיליון שקל בגין השקעות הון סיכון - כ-1.2 מיליון שקל בדיסקסייטס וכ-300 אלף שקל באקספנד; ההפסד הרבעוני - 12.5 מיליון שקל



חברת תמיר הון העוסקת בביצוע השקעות בחברות טכנולוגיות, מדווחת היום על גידול ניכר בהפסד הרבעוני שלה לרמה של כ-12.5 מיליון שקל, כאשר הסיבה העיקרית להתפתחות זו היא הייסוף החד שנרשם בשער החליפין של השקל במהלך הרבעון השני.



לחברה היו הוצאות מימון בסך של כ-9.3 מיליון שקל כתוצאה מכך שבמהלך הרבעון החולף נחלש הדולר אל מול השקל בשיעור של 8%, בעוד שבמדד המחירים לצרכן חלה ירידה של 1.3%, בלבד. היות שרוב כספיה הפנויים של החברה מושקעים בפקדונות דולרים, הייסוף הוביל להוצאות המימון הגבוהות. לשם ההשוואה נציין כי ברבעון המקביל היו לתמיר הון הוצאות מימון בהיקף של 1.9 מיליון שקל. מתחילת השנה הסתכמו הוצאות המימון של תמיר הון בכ-11.3 מיליון שקל, בעוד שבתקופה המקבילה היו לחברה הכנסות מימון של כ-5.5 מיליון שקל, כתוצאה מהפיחות שנרשם אז בשערו של השקל.



דמי הניהול אותם מושכת TFV (Tamir Fishman Ventures II) שבבעלות תמיר פישמן ושות', הסתכמו ברבעון החולף בכ-1.5 מיליון שקל, קיטון של 6% לעומת דמי הניהול אותם משכה TFV ברבעון השני של שנת 2002. בסך הכל זכתה TFV לדמי ניהול בהיקף של כ-3.1 מיליון שקל בגין המחצית הראשונה של השנה.



במהלך הרבעון החולף נדרשה תמיר הון לבצע הפחתה לירידת ערך בגין השקעותיה בשתי חברות הנמנות על הפורטפוליו שלה - דיסקסייטס ואקספנד. המחיקה הגדולה יותר בהיקף של כ-1.2 מיליון שקל בוצעה בגין דיסקסייטס אשר פיתחה טכנולוגיה לדחיסה ולהעברת קבצים על גבי רשתות פס רחב, בעוד שבגין אקספנד, אשר מפתחת פתרונות לשיפור הניצולת והביצועים של רשתות התקשורת, בוצעה מחיקה בהיקף של 296 אלף שקל.



במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה החלה החברה להשקיע בחברת נובה מכשירי מדידה . בתקופה זו השקיעה החברה 712 אלף דולר ברכישת 1.7% מהון המניות של נובה, ושווי השוק של מניות אלה עמד בתחילת הרבעון השלישי על כ-4.4 מיליון שקל.



בתום הרבעון השני של השנה היו בקופתה של תמיר הון מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-39.1 מיליון שקל, וזאת בנוסף לפקדונות בנקאיים לזמן קצר בהיקף של 61.8 מיליון שקל. כמו כן, לחברה היו באותו המועד פקדונות לזמן ארוך בסך של כ-26.1 מיליון שקל. ההון העצמי של תמיר הון הסתכם ב-30 ביוני 2003 בכ-205.7 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully