וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון בן נון: "תגובת שוק המט"ח לפיגוע מאופקת יחסית לעומת הבורסה"

אמיר טייג

20.8.2003 / 11:59

"התגובה המאופקת נובעת מפחד הייסוף שעדיין קיים בקרב הפעילים", כך אומר הכלכלן הראשי בחיסונים פיננסיים; "אם הדולר ישמור על יציבות בימים הקרובים - הנגיד יפחית ריבית ב-0.5%"

"תגובת שוק המט"ח מאופק יחסית בהשוואה לתגובה החדה יותר שנרשמת בשוק המניות", כך אומר גדעון בן-נון כלכלן בכיר בחברת חיסונים פיננסיים. להערכתו התגובה המאופקת נובעת ככל הנראה מפחד הייסוף, אשר ממשיך בקרב הפעילים למרות האירועים הבטחוניים. "לא היתה ריצה לדולר בתחילת המסחר, אלא ליהפך, היו גופים עסקיים אשר הזרימו הוראות מכירה של דולרים כדי לנצל את העלייה, הנתפסת כזמנית על ידים", אומר בן נון.

"על פי המסחר עד כה ניתן לומר כי שוק אינו מעריך כי הפסקת האש צפויה להתפרק בעקבות הפיגוע ולפיכך פער הריביות הגבוה ממשיך לתמוך בחוסנו של השקל", אומר בן נון. להערכתו היציבות היחסית בדולר תשמר בימים הקרובים, עד ההודעה על ריבית ספטמבר שצפויה בשבוע הבא. "אם הדולר ישראל יציב בימים הקרובים, הנגיד יפחית את הריבית בכ-0.5%, אם לא, יפחית רק בשיעור נמוך יותר", אומר בן נון.

למרות שכל הגופים הכלכלים כבר מגלמים הפחתת ריבית של כ-0.4% עד 0.5% בשבוע הבא, מעריך בן נון כי רק לאחר הודעת הנגיד תחל מגמה מובהקת בדולר. בדומה להפחתת הריבית בחודש יולי, מעריך בין נון כי הפעילים יחכו להודעה, על מנת להתחיל במגמה מתונה של פיחות בשקל, אשר תימשך להערכתו במהלך השנה הקרובה לפחות.

הנחת העבודה של מרבית הכלכלנים היא כי הדולר כבר ביקר מרמת השפל והסיכוי כי השוק יחזור לרמה זו הולך ונעלם. אמנם בן נון צופה פיחות בשנה הקרובה אך מסייג ואומר כי פער הריביות אשר צפוי להמשיך ולהיות גבוה לא יאפשר פיחות חד, ולפיכך הפיחות צפוי להיות מתון בלבד. "בסופו של דבר מקבלי ההחלטות בשוק המט"ח מסתכלים על פער הריביות כגורם העיקרי בשיקולי הרכישה והקנייה של מט"ח", אומר בן נון. "אכן ישנם מצבים בהם גם פער ריביות גבוה אינו מסוגל למנוע פיחות חד, אך לא כך הדבר במקרה הנוכחי, בו נשמרת רגיעה יחסית", אומר בן נון.

להערכתו, פער הריביות בתום השנה יגיע ל-5%, כלומר ריבית בנק ישראל תעמוד על 6%. פער זה ימשיך לתמוך ביציבות אך ככל שהולך מצטמצם יקשה הדבר על בנק ישראל להגיב לאירועים באמצעות שינויים נוספים במדיניות המוניטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully