וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: "ישראל 10 מנסה להלך אימים על ביהמ"ש"

רוני קורן-דינר

20.8.2003 / 11:58

הרשות הגישה לביהמ"ש את תגובתה לבקשת נאמני ערוץ 10 לעכב את תשלום דמי הזיכיון; טוענת כי הערוץ פעל בניגוד לחוק כאשר העביר כספים לחברת החדשות שלא דרכה

הרשות השנייה הגישה היום לבית המשפט המחוזי את תגובתה לבקשת נאמני ערוץ 10, עוה"ד ליפא מאיר ואלי זהר, לעכב תשלום על חשבון דמי הזיכיון בסך 10 מיליון שקל עד לאחר תום תקופת הקפאת ההליכים ב-1 בספטמבר.

נשיא ביהמ"ש, השופט אורי גורן, קבע לפני כחודש כי על הערוץ להעביר את התשלום עד ל-14 באוגוסט, אחרת תוכל הרשות לחלט את הסכום מתוך הערבויות הבנקאיות שנמצאות ברשותה. יום לפני המועד הוגשה לביהמ"ש בקשה מטעם הנאמנים לאפשר לחברה לקזז את הסכום שנפסק מן הסכומים שהועברו על ידה לחברת החדשות שלה במהלך החודשים האחרונים.

הרשות השנייה, באמצעות עוה"ד יאיר עשהאל ונחי בן אור, טוענת בתגובתה כי יש לדחות את בקשת הנאמנים משום שהיא מהווה ניסיון לערער על החלטת נשיא ביהמ"ש. זאת, כיוון שהשופט גורן כבר התחשב לכאורה בכל הטיעונים הרלוונטיים של הערוץ ופסק שעליו לשלם רק 10 מיליון שקל מתוך סכום של 33 מיליון שקל שדרשה הרשות.

באי כוחה של הרשות כותבים עוד בתגובתם שהנאמנים טענו כי ביצוע התשלום עלול להביא להפסקה מיידית של פעילות הערוץ - טענה שהוגשה לדבריהם ללא תצהיר כנדרש או פירוט מספרי כלשהו, המסביר מדוע ועל יסוד איזה תחשיב הטענה מבוססת. לדעת הרשות, מדובר בניסיון "להלך אימים" על בית המשפט.

לגבי טענת הקיזוז עם חברת החדשות ציינה הרשות כי אין מקום להיענות לה שכן היא מבוססת כולה על כך שישראל 10 פעלה בניגוד לדין בהעבירה כספים ישירות לפעילות חברת החדשות (בעוד שעל פי חוק הרשות השנייה המימון לחברת החדשות אמור לעבור דרכה). נציגי הרשות טוענים כי העברת הכספים נעשתה למרות התראות בכתב ובעל פה כי מדובר בהפרת החוק והזיכיון.

הרשות השנייה מדגישה בתגובתה כי אין לה מקור תקציבי אחר למימון פעילותה זולת דמי הזיכיון של ערוצים 2 ו-10, וכי בית המשפט התכוון בהחלטתו דווקא לתשלום דמי הזיכיון הקבועים המשמשים לפעילות הרשות עצמה ואלו אינם קשורים כלל לפעילות חברת החדשות. לאור כל זאת טוענת הרשות כי יש לדחות את בקשת הנאמנים ולחייבם להעביר לה את הסכום שנפסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully