וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוסטאר בוחנת אפשרות הגשת הצעת רכש בשווי 1.45 מילארד דולר עבור נכסי יצרנית הלוויינים פושטת הרגל לוראל

רן דוידוב

20.8.2003 / 14:30

לוראל הגישה בחודש שעבר בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לאחר שצברה חובות ב-2.1 מיליארד דולר; הצעת הרכש של אקוסטאר גבוהה יותר משל ספקית שירותי הלוויין אינטלסאט



אקוסטאר (סימול DISH), חברת שירותי הלוויין השניה בגודלה בארה"ב, בוחנת אפשרות להגיש הצעת רכש בשווי 1.45 מיליארד דולר תמורת נכסי מפעילת ויצרנית הלוויינים פושטת הרגל לוראל ספייס & קומיוניקיישנס.



"העניין שמגלה אקוסטאר שב ומאשר את הערך הטמון בנכסים שצברה לוראל במהלך השנים", אמר מנכ"ל לוראל ברנרד ל. שוורץ. "נבחן בקפידה את כל הצעות הרכש שנקבל, תוך שימת לב לעובדה שהתוכנית הנוכחת שלנו היא לצאת מהליך פשיטת הרגל כעסק חי וקיים למתן שירותי לוויינים ולייצורם".



לוראל הגישה בחודש שעבר בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לאחר שצברה חובות בהיקף של 2.1 מיליארד דולר ורשמה הפסד שנתי של 700 מיליון דולר. החברה היתה אחד המשקיעים המובילים במיזם שירות הטלפון הלווייני הכושל גלובלסטאר.



כמו מתחרותיה בתחום שירותי התקשורת היבשתיים גלובל קרוסינג, לוול 3 (סימול LVLT) ו-360 נטוורקס, השתתפה לוראל בבניית רשתות תקשורת יקרות ובעלות פרישה רחבה שהתבססה על תחזיות מופרכות לחלוטין באשר לצמיחה העתידית של נפח התעבורה ברשת האינטרנט. התוצאה היתה היצע מוגזם של קווי תקשורת אופטיים שהביא לקריסתן של מספר חברות.



סוכנות רויטרס דיווחה שאקוסטאר הודיעה אתמול כי היא מגלה עניין ברכישת נכסי הצפון אמריקאיים של לוראל במחיר הגבוה ב-5 מיליון דולר מהצעת הרכש בת 1 מיליארד הדולר שהגישה אינטלסאט. בנוסף אפשר שאקוסטאר תסכים לרכוש את יתרת נכסי לוראל תמורת 450 מיליון דולר.



אתמול אישר בית משפט לפשיטות רגל את מעמדה של אינטלסאט כבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לרכישת נכסי לוראל. המועד הסופי להגשת הצעות רכש הוא ה-15 באוקטובר, כשהליך המכירה הפומבית צפוי להיפתח ב-20 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully