וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן שדות מו"פ נוטשת את השקעות ההון סיכון ופונה לפרייבט אקוויטי; מתכוונת לשנות שמה ל-Inspire Investments

אילן מוסנאים

20.8.2003 / 14:42

כך נודע ל-TheMarker; החברה תשקיע בחברות בשלות שפעילותן לא תתבסס רק על השקעות בארץ ושתוכל להשיג מעורבות בשליטה בהן; רכשה היום את חברת הניהול מאבי ורטהיים



קרן ההון סיכון שדות מו"פ עומדת בימים אלו בפני שינוי מהותי באסטרטגיה שלה. ל-TheMaeker נודע כי החברה מתכוונת להפסיק את הפעילות המסורתית של השקעות הון סיכון, ולפנות להשקעות פרייבט אקוויטי.



כחלק ממהלך זה הודיעה החברה אתמול כי בכוונתה לשנות את שמה ל-Inspire Investments. החברה תשנה את מדיניות ההשקעה שלה, כך שתשקיע בחברות, שתהיה לה מעורבות בשליטה שלהן (בהשקעות של 5-7 מיליון דולר בכל פעם), אם על ידי רכישת השליטה או מעורבות בגרעין השליטה של החברות.



הכיוון של החברה יהיה להשקיע בחברות תעשייה, מסחר ושירותים בשלות, שפעילותן לא תהיה מבוססת רק על השוק המקומי, ושעל פי הערכות היא כבר מנהלת מגעים להשקעות בשתי חברות שעונות על הקריטריונים לעיל.



שדות מו"פ סיימה את הרבעון הראשון של 2003 בהפסד של 10.3 מיליון שקל, שבא אחרי הפסדים של כ-29 מיליון שקל ב-2002. עם זאת, ההון העצמי של החברה נראה איתן ומסתכם בכ-178.8 מיליון שקל, מזה כ-124.8 מיליון שקל במזומנים ושווי מזומנים, מה שיאפשר לה את מימון ההשקעות.



קרן ההון סיכון הודיעה היום כי תרכוש מחברת ואדא, שבשליטת אבי ורטהיים, את מלוא הבעלות בחברת הניהול שלה תמורת 28 מיליון שקל. החברה לא צפויה לרשום בעסקה זו רווחי הון שכן היא לא תכלול מעבר של מזומנים, אלא יחד עם המניות, תיקח שדות על עצמה את ההתחייבויות שנטל ורטהיים מבנק הפועלים לטובת רכישת המניות. על פי הערכות, ימשיך ורטהיים להחזיק במניות שדות מו"פ הציבורית - כ-24%, ולהוביל את המפנה האסטרטגי בפעילותה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully