וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה בשיעורי הריביות על המשכנתאות הביאה לנפילה של 10.7% במספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב בשבוע שעבר

סוכנויות הידיעות

20.8.2003 / 14:53

מספר הבקשות נפל כתוצאה מכך לשפל של למעלה משנה; הריבית הממוצעת על משכנתא ל-30 שנה עלתה בשבוע שעבר ב-0.22% ל-6.22%; עם זאת שוק הדיור ממשיך בשלב זה להציג נתוני שיא



מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב נפל בשבוע שעבר ב-10.7% לשפל של למעלה משנה, על רקע עליית שיעורי הריביות על המשכנתאות שהביאה לירידה בביקוש לרכישת בתים חדשים ולמימון חוזר של הלוואות.



הריבית הממוצעת על משכנתא ל-30 שנה עלתה בשבוע שעבר ב-0.22% ל-6.22%, דיווחה התאחדות בנקאי המשכנתאות האמריקאית. מאז אמצע יוני עלתה הריבית על המשכנתא ל-30 שנה בקרוב ל-1.25%.



העלייה בריביות הביאה לכך שמספר הבקשות למשכנתאות שהוגשו בשבוע שעבר היה נמוך בלמעלה מ-60% מבשבוע האחרון של חודש מאי, בו נרשם שיא בביקושים. הירידה נבעה בעיקר מנפילה בבקשות למימון חוזר. אלה נפלו ב-70% בהשוואה למספרם בסוף חודש מאי.



מנגד ירד מספר הבקשות למשכנתאות לרכישת בתים חדשים ב-15.4% בלבד מאז סוף מאי. הביקוש לרכישת בתים גבוה כעת גם בשל רצונם של הרוכשים להספיק לקנות בתים בטרם יעלו הריביות על המשכנתאות עוד יותר.



ואומנם, אתמול נודע כי מספר התחלות הבנייה בארה"ב זינק בחודש יולי לקצב שנתי של 1.872 מיליון יחידות - שיא של 17 שנה. מומחים בענף צופים כי ההאטה בענף תחל להיות מורגשת בתוך כשישה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully