וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות מיעוט בדסק"ש ובאי.די.בי אחזקות דורש הימנעות מחלוקת דיווידנדים מאסיווית באי.די.בי

אלי דניאל

20.8.2003 / 15:59

ברוך דרין, שהגיש לפני 6 שנים בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך 142 מיליון דולר כנגד שתי החברות, טוען: הפעולות המתוכננות בקבוצת אי.די.בי בנוגע למימוש נכסים ולגיוס הון אינן מיועדות לצרכי החברות



ברוך דרין, אחד מבעלי מניות המיעוט מקרב הציבור בחברת דיסקונט השקעות ובחברת אי.די.בי אחזקות , אשר הגיש כנגד שתי חברות אלה, עוד במהלך אוגוסט 1997, בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית על סך של 142 מיליון דולר, מנסה להציב מכשול בפני האפשרות ששתי החברות יבצעו בעתיד הקרוב חלוקת דיווידנד מהותית. כך עולה מהדיווחים המיידיים שהוגשו היום ע"י שתי החברות.



דרין פתח בהליכים משפטיים כנגד דיסקונט השקעות ואי.די.בי אחזקות, דירקטורים ובעלי שליטה לשעבר בדיסקונט השקעות ונתבעים אחרים, על רקע העסקה במסגרתה מכרה דיסקונט השקעות לחברות שבשליטת משפחת ורטהיימר את מניות יש.אייצ', טכנולוגיית להבים ו-Blades Technology International שהוחזקו על ידה, בתמורה ל-12.9% מהון המניות של אי.די.בי אחזקות.



בקשתו של דרין לאישור תביעתו כתביעה ייצוגית נדחתה ע"י בית המשפט המחוזי בתל אביב בשנת 1998, אולם הערעור שהגיש דרין על החלטה זו עודנו תלוי ועומד בבית המשפט העליון. על רקע זה, ובעקבות הפרסומים שהיו בימים האחרונים בנוגע לחלוקת דיווידנדים גדולה המתוכננת להתבצע בקבוצת אי.די.בי, פנה דרין לשתי החברות, תוך שהוא מעלה טענות כנגד ביצוע חלוקת דיווידנד שכזו.



בין היתר, דרין טען במכתביו כי מדובר בעסקות חריגות שלבעלי השליטה ולדירקטורים יש בהן עניין אישי. לטענתו, לא הובאה בחשבון ההשפעה המהותית לרעה שיש לחלוקת דיווידנדים על יכולת שתי החברות לעמוד בהתחייבויותיהן, ובכלל זה בתשלומים שייפסקו כנגדן על פי התביעה שהוגשה על ידו, אם אכן ייפסקו כאלה.



עוד נטען על ידי דרין כי כל הפעולות המבוצעות והמתוכננות בקבוצת אי.די.בי בנוגע למימוש נכסים ולגיוס הון לשם ביצוע חלוקות דיווידנדים, כמו גם חלוקת הדיווידנד עצמו, הן פעולות שאינן מיועדות לצורכי החברה ולבעלי השליטה יש בהן עניין אישי. על כן, גורס דרין, כי אין לבצען ובוודאי שללא קבלת אישורים כנדרש בחוק.



בדיסקונט השקעות ובאי.די.בי אחזקות דוחים את טענותיו של דרין וגורסים כי אין בהן ממש. דיסקונט השקעות השיבה לדרין כי היא חולקת על תוכן מכתבו, הן מהיבטיו המשפטיים והן מהיבטיו העובדתיים, ואילו באי.די.בי אחזקות ציינו כי הנפקת אגרות החוב המתוכננת, אם וככל שתבוצע, תעשה לטובת החברה ובהליך תקין ומכאן שאין ממש בטענותיו של דרין בקשר עם הנפקה זו. שתי החברות הודיעו לדרין כי הן שומרות לעצמן את הזכות לתבוע פיצויים בגין נזקים אפשריים שייגרמו להם ע"י דרין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully