וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידה בשער היורו כנגד הדולר התמתנה חרף הצמיחה השלילית שרשם המשק הצרפתי ברבעון השני

רונן סרברניק

20.8.2003 / 22:11

היורו נסחר בשער של 1.112 דולר; הין עבר לעלייה מול הדולר ונסחר בשער של 118.15 ין; אנליסטים טכניים מציינים כי הדולר ייתקל ברמת התנגדות בשער של 1.1046 דולר ליורו



העלייה בשער הדולר כנגד היורו התמתנה ומול הין עבר המטבע האמריקאי לירידה. עם זאת, נותר הדולר סמוך לשיא של 4 חודשים כנגד היורו לאחר שכלכלת צרפת התכווצה במפתיע ברבעון השני. היורו נחלש לרמה של 1.112 דולר לעומת 1.114 דולר אמש. אתמול נפל היורו עד שער של 1.1054 - שפל שנרשם לאחרונה ב-30 באפריל. הין מתחזק לרמה של 118.15 לעומת 118.37 ין אמש חרף איומיה של ממשלת יפאן כי תתערב במסחר במידה ושער הין יעלה יתר על המידה.



כלכלת צרפת, השנייה בגודלה בגוש היורו, התכווצה באורח בלתי צפוי ברבעון השני בעקבות עליית שער היורו שהביאה לפגיעה ביצוא וההחרפה באבטלה, שפגעה בצריכה הפרטית. בכך הצטרף המשק הצרפתי לגרמניה, איטליה והולנד שבכולם התכווץ התוצר במהלך הרבעון השני.



התמ"ג הצרפתי התכווץ ב-0.3% לעומת תחזיות הכלכלנים שצפו כי יישאר ללא שינוי. גם נתוני הרבעון הראשון תוקנו כלפי מטה להצביע על צמיחה של 0.2%, לעומת צמיחה של 0.3% שדווחה בעבר. קצב הצמיחה השנתי של צרפת האט ל-0.1%.



חרף האכזבה מנתוני התמ"ג הצרפתיים שמר היורו על רמתו הנוכחית ולא המשיך ברצף הירידות שרשם לאחרונה כנגד הדולר. אנליסטים טכניים מציינים כי במידה שיפול היורו מתחת לרמת התמיכה של 1.1046 דולר ולרף הפסיכולוגי של 1.10 דולר עשוי המטבע האירופי האחיד לצנוח בקצב מהיר מאוד עד שער של 1.05 דולר.



אתמול רשם הדולר שיא של ארבעה חודשים מול היורו בעקבות נתונים כלכליים חזקים מהצפוי בתחום הבנייה. ממשלת ארה"ב דיווחה על עלייה חדה של 1.5% בהתחלות בנייה לחודש יולי. היה זה הזינוק הגדול ביותר במספר התחלות בנייה מזה 17 שנים. מספר התחלות הבנייה היה 1.87 מיליון, לעומת תחזיות האנליסטים ל-1.79 מיליון יחידות. לעלייה הובילו חששות הצרכנים כי הריבית על המשכנתאות בארה"ב תמשיך לעלות יחד עם התשואות בשוק האג"ח הארוכות. כתוצאה הזדרזו רבים ללוות כסף לבנייה.



הסנטימנט החיובי בדולר הצליח להתגבר על החולשה שנראתה בשוק לאחר הפיגוע הגדול במטה האו"ם בבגדאד, בו נהרגו 20 אנשים לפחות, כולל שליח האו"ם בעיראק, סרג'יו דה מלו.



נתון חלש נוסף היה מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שנפל במפתיע בחודש אוגוסט לרמה של 90.2 נקודות, מרמה של 90.9 נקודות בחודש יולי. הירידה במדד, המספק אומדן לגבי הצריכה הפרטית בארה"ב, הפתיעה נוכח התחזיות המוקדמות לעלייה לרמה של 91 נקודות. מדד התנאים העכשוויים, המלמד על תפישת הציבור האמריקאי את מצבו הפיננסי ועל נכונותו להוציא כספים על ריהוט ומוצרים בני קיימא אחרים, עלה עם זאת לרמה של 100.5 נקודות, מרמה של 94.7 נקודות בחודש הקודם. הסקר נערך באיחור בגלל הפסקת החשמל בחוף המזרחי של ארה"ב.



תקציב האוצר של ארה"ב סבל מגירעון חמור מהצפוי, של 54.2 מיליארד דולר, כמעט כפליים מגירעון של 29.2 מיליארד דולר באותו החודש בשנה הקודמת. הגירעון התקציבי ביולי היה גבוה מהתחזיות בשוק לגירעון של 42 מיליארד דולר, ומתחזית ועדת התקציב של הקונגרס האמריקאי (CBO) אשר העריך ב-8 באוגוסט כי הגירעון התקציבי ביולי יסתכם ב-53 מיליארד דולר.



נתונים הצפויים להתפרסם השבוע כוללים את נתוני תביעות האבטלה הראשונות לשבוע שעבר, הצפויים להצביע על 395 אלף דורשי עבודה חדשים. מדד המדדים המובילים יתפרסם גם מחר, וצפוי לרשום עלייה של 0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully