וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון ופאריס יורדות ב-1% בהובלת מניות הביטוח והטכנולוגיה; אליאנץ יורדת ב-3%

רן דוידוב

20.8.2003 / 16:22

ציריך פייננשל ופרודנשל, שתיים מחברות הביטוח הגדולות באירופה, יורדות ב-5.5% ו-2.7% בהתאמה; באייר עולה בלמעלה מ-2% לאחר שקיבלה אישור לשווק תרופת הלוויטרה בארה"ב



ירידות שערים נרשמות בבורסות אירופה לאחר תשעה ימים רצופים של עליות ובעקבות התכווצות מפתיעה בתוצר המקומי הגולמי של צרפת. מניות הטכנולוגיה, הפיננסים והנפט רושמות ירידות ניכרות. מדד FTSE בלונדון יורד ב-1.1%; ה-DAX יורד בפרנקפורט ב-0.8%; מדד CAC בפאריס מאבד 1%.



כלכלת צרפת, השנייה בגודלה בגוש היורו, התכווצה באורח בלתי צפוי ברבעון השני בעקבות עליית שער היורו שהביאה לפגיעה ביצוא וההחרפה באבטלה שפגעה בצריכה הפרטית.



התוצר המקומי הגולמי התכווץ ב-0.3% לעומת תחזיות הכלכלנים שצפו כי התוצר יישאר ללא שינוי ברבעון השני. גם נתוני הרבעון הראשון תוקנו כלפי מטה וכעת מצביעים על צמיחה של 0.2%, לעומת צמיחה של 0.3% שדווחה בעבר. קצב הצמיחה השנתי של צרפת האט ל-0.1%.



אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה ביותר באירופה, יורדת ב-3% לאחר שגולדמן סאקס חתך את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" והוריד את מחיר היעד של המניה מתחת למחירה הנוכחי בשוק.



עוד במגזר הביטוח: ציריך פיננשל (סימול ZURZn.VX), חברת הביטוח הגדולה בשווייץ, נופלת ב-5.5% למרות שגברה על תחזיות הרווח למחצית הראשונה ואמרה כי תוכל לעמוד ביעד צמיחה של 1 מיליארד דולר ברווחיה בשנת הכספים 2003. פרודנשל, חברת הביטוח השנייה בגודלה בבריטניה, יורדת ב-2.7% לאחר שמנייתה החלה להיסחר ללא הזכות לדיווידנד.



רווחי נסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם, ירדו במחצית הראשונה של השנה ל-2.78 מיליארד פרנק שווייצי (1.99 מיליארד דולר), בשל הייסוף בפרנק והכנסות חד פעמיות בתקופה המקבילה. בהשוואה על בסיס פרופורמה, נרשמה עלייה של 4.9% ברווח, ובניכוי הפרשים בשערי מט"ח נרשמה עלייה של 19.1%.



נסטלה אף צופה שיפור בתשואת הרווח ובתזרים המזומנים מפעילויות הליבה בשנת הכספים הנוכחית ומנייתה עולה ב-1.2%.



רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישרה אתמול לגלקסו סמיתקליין ובאייר לשווק את תרופת האונות לוויטרה בארה"ב. הלוויטרה תהיה למתחרה הראשונה של תרופת הוויאגרה רבת המכר של חברת פייזר.



יצרניות התרופות הבריטית והגרמנית מעריכות כי מכירותיה השנתיות של הלוויטרה בארה"ב יגיעו ל-1.1 מיליארד דולר. השתיים מתכוננות לצאת במתקפת שיווק נרחבת שעלותה עשויה להגיע עד 100 מיליון דולר. גלקסו יורדת ב-1.1%; באייר, שהלוויטרה עשויה להוות עבורה חבל הצלה בעקבות הכישלון המהדהד של תרופת הבייקול, מוסיפה 2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully