וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בכירים נוספים נטשו את מריל לינץ': ג'ק שכטר ומייק שוייצר עזבו לבתי השקעות מתחרים

יהודה שויצר

20.8.2003 / 18:22

ג'ק שכטר ניהל נכסי לקוחות בהיקף של 2 מיליארד דולר ונטש לטובת סמית ברני; מייק שוייצר, שניהל את פעילות החברה בלונג איילנד, הצטרף לשורות UBS



בית ההשקעות מריל לינץ' ממשיך לאבד כוח אדם יקר. היום דווח כי ג'ק שכטר, ברוקר שטיפל במסגרת מריל לינץ' בנכסי לקוחות בהיקף של 2 מיליארד דולר, נטש את החברה לטובת בית ההשקעות סמית ברני. שכטר, שעבד 15 שנים במריל, החל את עבודתו בסמית ברני כבר ב-11 באוגוסט.



באותו שבוע עזב את החברה גם מייק שוייצר, שניהל את פעילות החברה בלונג איילנד. שוייצר הצטרף לשורות UBS.



דובר מריל לינץ' אישר את דבר עזיבתם: "הם עזבו את החברה, אנשים עוזבים את החברה כל הזמן. הם יוחלפו", אמר ג'יימס וויגינס.



שוייצר ושכטר מצטרפים לשורה ארוכה של בכירים שנטשו בשנתיים האחרונות את שורות בית ההשקעות הגדול מריל לינץ'. לפני שבוע נודע כי נשיא השווקים הגלובליים ובנקאות ההשקעות, ארשד זכריה, יעזוב את בנק ההשקעות בסוף השנה. זכריה היה בן טיפוחיו של תומאס פטריק שפוטר לפני שבועיים מתפקיד סגן היו"ר.



פטריק אולץ בתחילת אוגוסט להתפטר מתפקידו לאחר מחלוקת בינו לבין מנכ"ל ויו"ר מריל, סטנלי אוניל, סביב קידומו של זכריה לתפקיד נשיא הבנק. מריל הודיע כי גרג פלמינג, מנהל משותף של קבוצת בנקאות מוסדות פיננסיים, ודאו קים, ראש חטיבת שוקי אג"ח גלובליים, יחליפו במשותף את זכריה בתפקידו.



אוניל עורף ראשים



עם מינויו של אוניל, או למעשה ימים ספורים בלבד לאחר ההכרזה על המינוי, כבר הורגשה תכונה רבה בבית ההשקעות. החברה הודיעה אז על מספר שינויים בהנהלה - קלי מרטין, מי שכיהן במועצה המנהלת של מריל, פרש מתפקידו כנשיא פעילות הלקוחות הפרטיים הבינלאומית; מייקל מארקס, יו"ר פעילות אירופה, המזרח התיכון ואפריקה פרש לגמלאות; ופול רוי, נשיא במשותף של פעילות השווקים הגלובליים ובנקאות ההשקעות, אמר כי יעזוב את החברה.



בשבועיים האחרונים נראה כי הגל הפך לסוחף במיוחד עת הודיעו על עזיבתם ניל בלקלי, שעמד בראש מחלקת מחקרי המדיה בחברה, רוברט מקאן, האחראי על מחלקת המחקר, וצ'אק לאו, יו"ר חטיבת אסיה פסיפיק בחברה, ופול תומס, כי יעזבו את החברה.



ואם לא די בכך, הרי שבמקביל הוצפנו בידיעות כי יעקב פרנקל, יו"ר מריל לינץ' אינטרנשונל שגויס לחברה על ידי קומנסקי, שוקל להתמנות לתפקיד שר האוצר בישראל. ייתכן כי שיטוטיו של פרנקל במשרד ראש הממשלה היוו איתות לנטישה עתידית את מריל.



אוניל קיצץ 24 אלף משרות בבנק מאז שנת 2000, והדיח בכירים רבים ישירות או בעקיפין. אולם עד תחילת אוגוסט "העזיב" אוניל את אנשי שלומו של קודמו בתפקיד, דיוויד קומנסקי.



לאחר שכיהן כנשיא החברה מאז שנת 2000, ירש אוניל בן ה-51 את תפקיד המנכ"ל מקומנסקי בדצמבר 2002, ובאפריל השנה קיבל גם את תפקיד היו"ר בשל פרישתו של קומנסקי. לקראת כניסתו של אוניל לתפקיד המנכ"ל פרשו תחת לחץ ג'פרי פיק, ראש פעילות ניהול הנכסים, ותומאס דיוויס, שניהל את פעילות בנקאות ההשקעות, וכן קלי מרטין, ראש חטיבת הברוקרים הבינ"ל. במקומם מונו לתפקידים אלה שניים מהאנשים הקרובים לאוניל: ג'יימס גורמן, נשיא רשת הברוקראז' של מריל בארה"ב, וארשד זכריה עצמו, שהיה אז, בגיל 40, המנהל הצעיר ביותר של חטיבת בנקאות וניירות ערך גדולה בוול סטריט. חילופי התפקידים נמשכו גם לאחר המינוי, ובמהלך החודשים שלאחר מינויו של אוניל עזבו בכירים רבים, ראשי מחלקות וחטיבות, את הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully