וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום דורש מחברות הכבלים לעמוד בהתחייבות להשקעה בטלפוניה כתנאי לאישור מחדש של שיתוף הפעולה השיווקי ביניהן

ערן גבאי

20.8.2003 / 19:58

החברות מבקשות שינוי בלוח הזמנים לפרישת התשתית; יוכמן סיכם את הסדר הנושים בתבל עם הבנקים והספקים ויגיש מחר בקשה לאישור ההסדר לביהמ"ש; יוכמן ישמש כמנכ"ל תבל למספר חודשים נוספים בלבד



נאמן תבל, צבי יוכמן, ביקש היום מהממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, להאריך את אישור שיתוף הפעולה השיווקי בין חברות הכבלים מעבר לחודש נובמבר השנה. שטרום דרש בתגובה מהכבלים לעמוד בהתחייבותם להשקעה בטלפוניה.



יוכמן הבהיר לשטרום כי קיימת מבחינת חברות הכבלים בעיה בלוחות הזמנים שהציב שטרום לחברות להשקעה בטלפוניה. על פי תנאי אישור מיזוג הכבלים מאפריל 2002, הכבלים חייבים להעניק שירותי טלפוניה ראשוניים שנתיים מיום האישור - אפריל 2004 - ובתוך שנתיים נוספות חייבות החברות להעניק את שירותי השיחה בפרישה ארצית מלאה.



חברות הכבלים הודיעו בתחילת יולי באופן רשמי על ביסוס ההתארגנות השיווקית שלהן, לאחר מהלך ארוך של איחוד הפעילויות השיווקיות של שלוש החברות מאז אושר להן על ידי דרור שטרום לשתף פעולה בתחום השיווק והתוכן לפני יותר משנה.



הממונה על ההגבלים העסקיים אמר ל-TheMarker באחרונה כי אם לא יראה מסלול ברור שמוביל למיזוג חברות הכבלים, קיים סיכוי שהוא יאסור את המשך שיתוף פעולה בין החברות בתחום השיווק והתוכן כבר בנובמבר הקרוב.



"ההיתר לחברות הכבלים לשתף פעולה בתחום השיווק והתוכן נלווה לאישור המיזוג שניתן להן. בנובמבר השנה, אם יפקע אישור מיזוג הכבלים, יפקע גם ההיתר שלהן לשתף פעולה", אמר שטרום. קיים לכאורה מצב בו מתאפשר שיתוף פעולה בין חברות ללא מיזוג, אך הסיכויים שהוא יאושר לחברות הכבלים - קטן.



באפריל 2002 אישר שטרום לחברות הכבלים לשתף פעולה ביניהן בתחום השיווק והתוכן, כשהעניק להן אישור למיזוג. האישור של שטרום ניתן באותו יום שבו נכנסה תבל לצו הקפאת ההליכים, ממנו לא השתחררה עד היום.



נאמן תבל, צבי יוכמן, קיבל היום לידיו את הטיוטה האחרונה שהוגשה לו כתגובה להסדר הנושים שגיבש, ובכוונתו להגיש מחר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור ההסדר. יוכמן סיכם למעשה את ההסדר עם הבנקים והספקים.



בכוונת יוכמן לזמן אסיפות נושים שיאשרו את ההסדר יום לפני המועד בו צפוי להתקיים הדיון בעניין צו הקפאת ההליכים של תבל - ב-11 בספטמבר.



מאחר שלבנקים יש בעיה להחזיק החזקות ריאליות במניות תבל, יוכמן צפוי להחזיק עבור הבנקים במניות בנאמנות. כמו כן, בכוונת יוכמן למנות לתבל דירקטוריון מקצועי בהתייעצות עם הבנקים. בשלב ראשון ימשיך יוכמן לנהל את החברה, אך אם מיזוג הכבלים יתמהמה, אין בכוונתו לשמש בתפקיד מעבר למספר חודשים מצומצם. במצב בו המיזוג ממשיך להתעכב ימונה לתבל מנכ"ל חדש.



הסדר הנושים שערך יוכמן כולל העברת פעילות הכבלים בתבל לידי הבנקים ומכירת החזקות תבל בחברות נטוויז'ן וגלובקול שתמורתן תועבר להחזרת חוב הספקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully