וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלמת פרויקט מרכב"ה תוקדם ל-2006 - בתקציב של 500 מיליון שקל

גלית ימיני

21.8.2003 / 7:24

הכוונה היא לסיים את הפרויקט ב-2006 ולא ב-2010-2009, כפי שתוכנן תחילה; החלטת האוצר נועדה להקטין את התקופה שבה יש לממן שתי מערכות מחשוב מקבילות



התקציב שאושר לטובת השלמת פרויקט מרכב"ה (פרויקט תשתיות המחשוב של משרדי הממשלה) הוא 500 מיליון שקל לשלוש שנים - כך חשף אתמול סגן שר האוצר מאיר שטרית, ביום עיון בעניין אבטחת תשתיות מידע שערכו חברת Computer Associates וקבוצת "אנשים ומחשבים". הכוונה היא לסיים את הפרויקט בתוך שלוש שנים (ב-2006) ולא ב-2010-2009, כפי שתוכנן תחילה.



החלטת האוצר לקצר את משך ההטמעה נועדה להקטין את התקופה שבה יש לממן שתי מערכות מחשוב מקבילות (הקיימת והחדשה) ולהגדיל את החיסכון שיושג מהשדרוג הטכנולוגי. לפי התכנון המקורי, כל משרד ממשלתי נדרש להפריש 5% מתקציבו כדי לממן את ההטמעה, ולכן בעקבות ההחלטה על הקיצור נדרשו המשרדים להגדיל את התקציבים השנתיים שלהם. באגף התקציבים באוצר אישרו כי לטובת המהלך תגדל ההפרשה של כל משרד לכ-15% מהתקציב השנתי. איציק כהן, סגן החשב הכללי לאוצר והאחראי על המחשוב בממשלה, יפרסם בספטמבר את המכרזים להטמעת הפרויקט והתוכנות.



לדברי שטרית, מערכות מחשוב זהות בכל משרדי הממשלה יוכלו להביא לחיסכון גדול בתקציב המדינה: "כיום, המחשב של ביטוח לאומי אינו מקושר למחשב של מס הכנסה, או למחשב של הטאבו. אזרחים יכולים לקבל קצבאות מהמדינה, בעוד שברשותם דירות שהם משכירים ומכוניות מפוארות. הקישור בין המשרדים יאפשר חיסכון של כסף רב". להערכת שטרית, כמחצית מתוך 50 מיליארד שקל שמוקצים לתשלומי העברה וקצבאות - מקורם בדיווחי שקר ואי-דיוקים".



בתחילת השבוע הסתיים השלב הראשון של הטעמת פרויקט מרכב"ה שבו הושקעו כ-70 מיליון שקל, והפיילוט הראשון שלו במשרד המדע הסתיים. שלב זה בוצע על ידי חברת נס טכנולוגיות. בשלבים הבאים תבוצע הטמעה במשרדי האוצר, המשפטים, הבריאות, השיכון הפנים וכן בנציבות המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully