וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר סוער בדולר: היציג עלה ל-4.466 שקלים

אמיר טייג

21.8.2003 / 16:12

מסחר סוער נרשם בעקבות קריסת ההודנה; היורו היציג ירד ב-0.4% ל-4.9148 שקלים; בנק גדול: לקוחות שלא היו פעילים בימים האחרונים חוזרים וקונים דולרים

מסחר סוער בדולר נרשם בשעה האחרונה. כשעה לאחר היוודע דבר ההתנקשות בעזה וקריסת הפסקת האש עם הפלשתינאים, זינק הדולר ב-0.7% וחצה את רף ה-4.47 שקלים. הדולר החזיק מעל רמה זו שעה בלבד, וחזר וירד מתחת רף זה, הנחשב לרף התנגדות חזק יחסית. בשעה זו נסחר הדולר ברמה של 4.468 שקלים, עלייה של 0.4% לעומת תחילת המסחר.

שערו היציג של הדולר נקבע מוקדם יותר על רמה של 4.466 שקלים, עלייה קלה של 0.36% לעומת היציג הקודם. היורו היציג ירד ב-0.38% ל-4.9148 שקלים, וזאת על רקע חולשתו בעולם - שפל של כ-4 חודשים מול הדולר.

"המסחר הישנוני התעורר לאחר היוודע דבר החיסול בעזה וכרגע נרשם מסחר סוער. לקוחות אשר לא לקחו חלק במסחר בימים האחרונים הופיעו ורכשו דולרים", אומר ראש דסק חברות בחדר מסחר של בנק גדול. בשעה זו מציין הסחור כי המחזורים חוזרים לרדת והסערה שוכחת מעט.

עוד לפני החיסול אמר אבי קמחי מבנק אגוד כי "אחרי הפיגוע ביום שלישי, הדולר היה אמור להשתולל, אך בימים אלו אי אפשר ליצור נזילות יש מאין". קמחי אומר כי באוגוסט, במיוחד בשבוע השלישי של החודש, לקראת פקיעת האופציות והחלטת הריבית, מחזורי המסחר נמוכים מאוד. הפיגוע תפס את הדולר ברמה הנמוכה של הטווח בו נסחר בימים האחרונים והזניק אותו לרמת התנגדות, אך לא גרם לפריצתה.

"על מנת שרמת ה-4.47 שקלים תיפרץ לאורך זמן יש צורך במחזורים גבוהים יותר הממקובל בימים האחרונים", אמר קמחי. להערכתו, פריצה זו תיתכן רק עם "דחיפה" נוספת אשר תגיע, להערכתו, רק בתחילת ספטמבר, עם חזרת הפעילים מחופשות הקיץ. קמחי צופה כי רמה זו תיפרץ בשלב זה או אחר, אך רק בטווח של חודש עד חודשיים, כאשר הוויכוח בין הסוחרים הוא האם זה יקרה לפני החגים או לאחריהם. "הנזילות תעשה את שלה", אומר קמחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully