וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימלר קרייזלר הודתה כי מחצית מהרווח הרבעוני שלה התקבל מעסקות מט"ח

סוכנויות הידיעות

21.8.2003 / 9:20

אישרה דיווחים עיתונאיים כי הצליחה לעלות על התחזיות שלא בזכות עסקי הרכב; הערכות כי מצב דומה שרר אצל יצרניות אירופיות הפועלות בארה"ב


דיימלר קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, הודתה השבוע כי מחצית מהרווח התפעולי ברבעון השני התקבל מעסקות מט"ח. דיימלר אמרה כי השתמשה בעסקות מט"ח כדי לרכך את השפעות הייסוף ביורו.

350 מיליון יורו מהרווח התפעולי הרבעוני, שהסתכם ב-641 מיליון יורו (712.7 מיליון דולר), התקבל מרווחי עסקות מט"ח. הרווח התפעולי אמנם נפל ב-62% לעומת התקופה המקבילה, אולם עלה על תחזיות האנליסטים. הוא סייע לחברה גם לשמור על שולי הרווח שלה למרות תחרות מחירים קשה בשוק הצפון אמריקאי. למעט הרבעון הרביעי של 2002, היה זה הרבעון החלש ביותר מבחינת הרווח התפעולי לדיימלר מאז תחילת 2002.

עסקות המט"ח סייעו לדיימלר להגדיל את קופת המזומנים שלה ב-700 מיליון יורו (800 מיליון דולר) ולשלם 1.5 מיליארד דולר בדיווידנדים. עיקר הרווח מעסקות מט"ח הגיע מחטיבת מרצדס בנץ, שרשמה רווח תפעולי כולל בסך 861 מיליון יורו.

דיימלר לא חשפה את הנתון בדו"ח הרבעוני שלה, אולם בעקבות פרסום בעיתונים בגרמניה הודתה בכך. לפי הערכות, שרר מצב דומה בקרב יצרניות הרכב האירופיות האחרות הפועלות בארה"ב, כמו פולקסווגן וב.מ.וו, אם כי גם הן אינן חושפות את היקף הרווח ממסחר במט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully