וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטוויז'ן ואינטרנט זהב מצמצמות את הפער מול בזק בינלאומי בגיוס מנויי יס

ערן גבאי

21.8.2003 / 11:58

מאז אפריל מצליחה בזק בינלאומי לגייס בחודש כ-500 מנויי YES יותר ממתחרותיה; לחבילת YES-WOW כ-30 אלף מנויים, כ-20% מסך המנויים שגייסו YES ובזק בינלאומי באותה תקופה

קצב גיוס המנויים של נטוויז'ן ואינטרנט זהב במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת הלוויין YES בחודשים האחרונים דומה לזה של מיזם YES-WOW המשתף פעולה בתוך קבוצת בזק בין YES ובזק בינלאומי.

היום, כשנה וחצי לאחר השקת החבילה של YES-WOW, נמנים עליה כ-30 אלף מנויים. בסוף מארס השנה היו מנויים על החבילה כ-18 אלף מנויים, דהיינו קצב גיוס המנויים החודשי נטו במיזם נאמד בכ-3,000.

חברת הלוויין החלה בתחילת אפריל לשתף פעולה עם אינטרנט זהב ובמהלך החודש גם עם נטוויז'ן בשיווק חבילת טלוויזיה ואינטרנט מהיר משותפות. כיום, על פי נתונים שמוסר בכיר ב-YES, שיתוף הפעולה עם כל אחת מהחברות נאמד במעט פחות מ-10,000 מנויים תוך קצב גיוס חודשי של כ-2,500 מנויים לכל אחת.

YES ובזק בינלאומי יצאו לראשונה עם חבילת שירותי התקשורת YES-WOW בפברואר 2002, בטרם קיבלו את כל האישורים הנדרשים ממשרד התקשורת ומהממונה על ההגבלים העסקיים. שתי החברות ספגו בחודשים הראשונים לשיווק החבילה סבסוד של כ-100 שקל לחבילה והוצאות על קמפיין פרסומי, שנעשה על ידי קשר בראל בהיקף כולל של מיליון דולר.

החבילה תאמה את האסטרטגיה של שתי החברות, כשאיפשרה ל-YES להעניק שירות אינטרנט מהיר במקביל לחבילת הטלוויזיה כחודשיים לפני שחברות הכבלים החלו באספקת שירות האינטרנט המהיר שלהן.

בבזק בינלאומי היווה המהלך אמצעי לביסוס מעמדה של החברה כספקית האינטרנט בפס רחב הגדולה במדינה, וב-YES היו בטוחים שהחבילה תשמש כאמצעי מוביל בגיוס מנויי טלוויזיה רב ערוצית.

כיום יש לבזק בינלאומי יותר מ-150 אלף מנויי פס רחב, כ-35% משוק האינטרנט המהיר בישראל ואלה מהווים את רף פוטנציאל הגיוס הגבוה של YES-WOW. בפועל, אם לוקחים בחשבון שנתח השוק של חברת הלוויין נאמד בכ-30% מהשוק, אך משכללים את העובדה שבשוק הטלוויזיה הרב ערוצית קיימות למעשה שתי אלטרנטיבות לחיבור, הרי שפוטנציאל הגיוס של YES-WOW נאמד כיום בכ-30 אלף מנויים נוספים לפחות. נזכיר שבזק צומחת בחודש בכ-20 אלף מנויי אינטרנט מהיר חדשים.

לבזק בינלאומי היו כ-26 אלף מנויי פס רחב, לפני שהחלה בשיווק החבילה המשותפת עם YES. החברה הוסיפה מאז כ-130 אלף מנויים, מהם כאמור רק כ-30 אלף ב-YES-WOW. חברת הלוויין גייסה מראשית 2002 ועד היום כ-140 אלף מנויים, כ-20% מהם הם מנויי החבילה המשותפת. תפעול האופרציה סביב YES-WOW מונה כ-100 עובדים.


** בזק בינלאומי - מבעלי השליטה בוואלה! תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully