וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צינורות המזה"ת: גידול של 17% בהכנסות הרבעוניות לכ-41.5 מיליון שקל; הרווח הנקי גדל ב-42% ל-5 מיליון שקל

אלי דניאל

21.8.2003 / 11:58

למרות העלייה במחירי הפלדה - גידול של 15% ברווח התפעולי; רווח הון של 1.8 מ' ש' ממכירת קרקע תרם לעלייה ברווח הנקי; תזרים מזומנים חיובי של 10 מ' ש'



חברת צינורות המזרח התיכון , הנמצאת בשליטת איש העסקים בני גאון ומשפחת דיוויס הבריטית, ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה העסקיות, הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.



כך, החברה דיווחה הבוקר על גידול של כ-17% בהכנסותיה בשעה שאלה צמחו ל-41.5 מיליון שקל, כך שבסיכום המחצית הראשונה של השנה מציגה החברה הכנסות של כ-74.6 מיליון שקל - 8% יותר מאשר בתקופה המקבילה. בששת החודשים הראשונים של השנה הגדילה החברה את תלותה בהכנסות מהלקוח העיקרי שלה, חברת מקורות. אלה צמחו בתקופה זו ללמעלה מ-33 מיליון שקל והן היוו כ-45% מסך המחזור, בעוד שבששת החודשים הראשונים של שנת 2002 היוו המכירות למקורות כ-31% מסך המחזור.



הרווח התפעולי של החברה העוסקת בייצור, יבוא ושיווק של צינורות פלדה, הסתכם ברבעון החולף בכ-7.4 מיליון שקל - גידול של 15% בהשוואה לרווח התפעולי שנרשם ברבעון השני של השנה הקודמת, וזאת על אף העלייה במחיר חומרי הגלם כאשר שיעור חלקה של הפלדה מסך עלות הייצור טיפס ברבעון השני לכ-47.7%, לעומת 40.7% ברבעון הראשון ו-35.2% בכל שנת 2002.



במהלך הרבעון החולף רשמה החברה רווח הון של כ-1.8 מיליון שקל בגין מכירת זכויות חכירה בשטח של 12.4 דונם לחברת מ.מ.ד.ע נכסים בתמורה ל-3.5 מיליון שקל. רווח הון זה, כמו גם רווח של 268 אלף שקל ממימוש ההשקעות בני"ע סחירים, סייע לחברה להציג גידול של 42% ברווח הנקי שלה, וזה הסתכם ב-5 מיליון שקל. בששת החודשים הראשונים של השנה הצליחה החברה לרשום רווח נקי של כ-6.5 מיליון שקל - עלייה בשיעור של 11% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2002.



על רקע חקירת רשות ניירות ערך בנוגע לחשד לקבלת החלטות בשתי אסיפות כלליות שלה, שלא כדין, מציינת החברה כי לא ידוע לה על מעשים בלתי חוקיים הנוגעים לאופן קבלת ההחלטות באסיפות, ולא ידוע לה על חשדות שהופנו כלפיה. בצינורות המזה"ת מוסיפים כי "לנוכח השלב הראשוני שבו מצויה חקירת הרשות לניירות ערך, אין הנהלת החברה יכולה להעריך את חשיפתה שתהיה לחברה כתוצאה מהחקירה, אם בכלל", ומדגישים כי "לדעת הנהלת החברה, בשלב זה, לחקירה לא תהיה השלכה מיידית על הפעילות". בינתיים, דירקטוריון החברה החליט לוותר על החסיון שבין צינורות המזה"ת לבין לקוחותיה, וזאת בהתאם לבקשת רשות ני"ע. החלטה נוספת אותה קיבל הדירקטוריון - דחיית מועד גיוס ההון בהיקף של כ-60 מיליון שקל שתוכנן להתבצע בתקופה הקרובה.



הונה העצמי של החברה ליום ה-30 ביוני 2003 הסתכם בכ-78.6 מיליון שקל - לאחר הכרזה על דיווידנד בסך של 20 מיליון שקל - והוא היווה כ-31% ממאזנה. הפעילות השוטפת של צינורות המזה"ת הניבה ברבעון השני של השנה כ-10 מיליון שקל. ההתחייבויות של החברה לתאגידים בנקאיים הסתכמו בתום הרבעון החולף בכ-107.6 מיליון שקל, מזה כ-68.4 מיליון שקל התחייבויות שוטפות וכ-39.2 מיליון שקל התחייבויות לזמן ארוך.



על רקע העיכובים בהליכי הרישוי של המתקן להתפלת מי ים בהיקף של 15-30 מיליון מ"ק מים לשנה, אותו אמורה להקים חברת דרך הים (מוחזקת בשיעור של 21% ע"י החברה), ובעקבות השינוי בתנאי שוק ההון, פנתה דרך הים למדינה בבקשה לבצע התאמות מסוימות בהסכם הזיכיון. התאמות אלה כוללות, בין היתר, שינוי בעיתוי ההצמדה של מחיר המים למדד ובקשה לשינוי ההתקשרות עם ספק עיקרי לפרויקט. תשובת המדינה לפניותיה של דרך הים, טרם התקבלה.



בצינורות המזה"ת מציינים כי חשיפתה המירבית של החברה לפרויקט הינה מתן ערבות ביצוע בסך של כ-19.5 מיליון שקל, וזאת בנוסף להשקעה בהון העצמי. עם זאת, אם יידחו בקשותיה של דרך הים מהמדינה, עלולה החברה להידרש להעמיד ערבויות בהיקף של עד כ-50 מיליון שקל.



אסתר אלדן, נשיאת החברה, מסרה כי "צינורות המזה"ת הצליחה לשמור על רווחיות במשך שלוש שנים ברציפות כתוצאה מניהול מערך ייצור יעיל והקטנת הוצאות, דבר המשפר את היתרון התחרותי שלה". לדבריה, "לחברה יכולת להגדיל משמעותית את היקפי הייצור שלה ללא צורך בתוספת השקעות, והיא צפויה לממש פוטנציאל רב הגלום בשוק המקומי, כתוצאה מהרחבת ההשקעות בתשתיות מים וביוב, בתחום הפלדה והפלסטיק, בהקמת מתקני התפלה והשקעות בפרויקט הגז הטבעי".



בהקשר זה ניתן להזכיר את החלטת הממשלה לגיוון מקורות האנרגיה, החלטה אשר בעטיה תוקם תשתית חדשה בישראל להולכת גז טבעי. בחברה מעריכים כי הקמת תשתית ההולכה תדרוש אספקת צינורות בהיקף כספי כולל של כ-200 מיליון שקל. בצינורות המזה"ת מעריכים כי מירב הצינורות לפרויקט יסופקו על ידי החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully