וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקשה להסדר נושים בתבל תוגש ללא מפתח החלוקה בין הבנקים

ערן גבאי

21.8.2003 / 12:56

לאומי דורש פירעון מלא של חוב גוונים כנושה יחיד; לגוונים חוב ללאומי של 35 מיליון דולר ולגוונים קריות חוב נוסף; המתנגדים: לאומי יכול לפרוע רק ריבית והצמדה

נאמן תבל, צבי יוכמן, יגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב את הבקשה להסדר נושים בתבל כששאלת מפתח החלוקה בין הבנקים תיוותר פתוחה, כך נודע ל-TheMarker. בהסדר שיוצג יירשם כי הכוונה להגיע להסכמה בין הבנקים עד אסיפת הנושים המובטחים של תבל (הבנקים) במחצית השנייה של ספטמבר.

כפי שדווח ב-TheMarker, עיקר המחלוקת בין הבנקים נוגע להיות בנק לאומי נושה יחיד בחברות הקטנות בקבוצת תבל - גוונים וגוונים קריות. בחברה האם תבל קיימים לכל הבנקים שיעבודים קבועים על המניות, והבנקים הנושים האחרים בתבל עדיין לא נתנו את הסכמתם למנגנון פירעון החוב של לאומי בגוונים וגוונים קריות.

הפירעון של החוב בתבל על ידי הבנקים אמור להתבצע על פי מפתח קבוע ובהתאם לערך החוב היחסי של כל בנק. לגוונים חוב לבנק לאומי בהיקף של כ-35 מיליון דולר, ולחברה כ-70 אלף מנויים. לגוונים קריות כ-60 אלף מנויים נוספים וחוב נוסף.

עוד נודע כי בנק לאומי, היחיד לו משועבד החוב של גוונים וגוונים קריות, מנסה להגיע להסכמה עם הבנקים על היקף החוב שייפרע בגין חובות החברות גוונים וגוונים קריות. קיימת אפשרות שלאומי יוכל לפרוע את כל 100% החוב בחברות. עם זאת, יש טענות בקרב חלק מהבנקים, שלאומי לא רשאי לקבל פירעון של כל הקרן אלא לפרוע רק את הריבית וההצמדה בגין החוב. לוויכוח בין הבנקים השפעה על היקף הדיווידנד שיוכלו הבנקים למשוך מפעילות הכבלים של תבל שתועבר לידיהם.

על פי הסדר הנושים שמציע נאמן תבל, צבי יוכמן, הבנקים, להם חייבת תבל כ-2.1 מיליארד שקל, אמורים לקבל לידיהם את פעילות הכבלים של תבל, בעוד הנושים הבלתי מובטחים, הספקים, אמורים לפרוע את חובם באמצעות מכירת החזקות תבל בחברות נטוויז'ן (45.7%) וגלובקול (50%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully