וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבוע כחול תחלק לבעלי המניות דיווידנד בהיקף של כ-66.1 מיליון דולר

אלי דניאל

21.8.2003 / 12:57

חלקה של הקבוצה בדיווידנד - כ-51.6 מיליון דולר; הקבוצה שילמה לפני מספר חודשים כ-1.34 מיליארד שקל בגין רכישת 78.1% ממניות רשת השיווק הקמעונאית

מספר חודשים לאחר שהשליטה ברשת השיווק הקמעונאית רבוע כחול הועברה לידי קבוצת ברונפמן-אלון, מודיעה היום רבוע כחול כי הדירקטוריון שלה החליט על חלוקת דיווידנד במזומן בהיקף כספי של כ-66.1 מיליון דולר. החברה תשלם לבעלי המניות שלה דיווידנד בסך של 1.72 דולרים למניה, והמועד הקבוע לחלוקתו יחול ב-3 בספטמבר 2003. חלוקת המזומן לבעלי המניות תתבצע ב-17 בספטמבר.

קבוצת ברונפמן-אלון, המחזיקה בכ-78.1% מהון המניות של רבוע כחול, תזכה לקבל לידיה כ-51.6 מיליון דולר, או כ-230 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי. מבחינת בעלת השליטה החדשה בחברה מדובר בסכום משמעותי, לאחר שהיא שילמה עבור המניות שהיא רכשה סך של כ-1.34 מיליארד שקל. כלומר, כבר עתה צפויה קבוצת ברונפמן-אלון, הכוללת את מתיו ברונפמן ואת חברת אלון-ישראל שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, לקבל כ-17% מהסכום אותו השקיעה ברכישת השליטה ברשת הקמעונאית.

ההודעה על חלוקת הדיווידנד מגיעה לאחר שבראשית החודש השלימה רבוע כחול גיוס של כ-400 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית של איגרות חוב למשקיעים מוסדיים. לפני כשבועיים פורסם ב"הארץ" כי החברה עתידה לחלק לבעלי המניות שלה, במהלך השנתיים הקרובות, דיווידנד בהיקף כספי של 570 מיליון שקל. לפי שעה, מחצית מהדיווידנד האמור תגיע לידי בעלי המניות של החברה כבר בחודש הבא.

במקביל להודעה על חלוקת הדיווידנד פירסמה החברה את תוצאותיה לרבעון השני, מהן עולה כי ההכנסות הצטמקו ב-1.3% לרמה של 1.36 מיליארד שקל, כאשר השורה התחתונה הראתה על הפסד של 28.4 מיליון שקל. ההפסד הרבעוני נגרם בשל הפרשה חד פעמית בהיקף של 65 מיליון שקל בגין תשלומים והטבות לעובדים על רקע העברת השליטה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully