וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בסך 6 מיליון שקל כנגד חברות של האחים עופר - יזמי פרויקט האי במרינה בהרצליה

אסף ברגרפרוינד

21.8.2003 / 14:30

התביעה הוגשה בשל השלכות פסק דין שניתן על ידי נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן, אשר קובע כי השימוש במרבית דירות הנופש שבמתחם המרינה למגורים, אינו חוקי



בני זוג אשר רכשו שתי דירות בפרויקט האי בשטח המרינה בהרצליה, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 6 מיליון שקל נגד חברות של האחים עופר, היזמים של הפרויקט. התביעה הוגשה בשל השלכות פסק דין שניתן על ידי נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן, אשר קובע כי השימוש במרבית דירות הנופש שבמתחם המרינה למגורים, אינו חוקי.



לטענת אליהו ושושנה שמש, היזמים של הפרויקט הציגו בפניהם מצג שווא בנוגע לאופיו של הפרויקט, וכיום אין ביכולתם לעמוד בהבטחתם לספק להם אזור מגורים אקסקלוסיווי כפי שהובטח להם. בני הזוג טוענים כי הנתבעים לא חשפו בפניהם בעת רכישת הדירות את הבעיות הכרוכות באופיו של הפרויקט, וכן הפרו את החוזים בכך שלא עמדו בזמנים הקבועים להשלמת הפרויקט.



בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין דוד שידלובר ודנה בן-דב נטען כי בני הזוג רכשו את שתי הדירות בפרויקט בנובמבר 1998 תמורת סך של 5 מיליון שקל, כאשר הפרויקט היה מצוי בשלב של חפירת יסודות. לטענת בני הזוג, הם למדו על אופיו של הפרויקט מפרסומים של היזמים אשר הבטיחו פרויקט אקסקלוסיווי שכוון רק אל פלח מוגדר של האוכלוסיה בישראל.



מהתביעה עולה כי כחודש לאחר חתימת החוזה הגישה החברה להגנת הטבע עתירה נגד מכירת דירות למגורים בפרויקט המרינה. החלטה בעניין התקבלה על ידי הנשיא גורן לפני כשלוש שנים, ובה נקבע כי ליזמים אין זכות להקים בנייה למגורים במרינה. בפסק דין משלים נקבע כי רוכשים של דירות בפרויקט שנרכשו לפני מועד הגשת העתירה (וביניהם בני הזוג) יהיו זכאים להשתמש בדירות לצורכי מגורים, בעוד ששאר הפרויקט ייועד למטרות תיירות.



לטענת בני הזוג, אשר העבירו לידי היזמים סך של 3.6 מיליון שקל על חשבון רכישת הדירות, היזמים מסרבים לקבל את דרישתם לביטול החוזה ולהחזר הכספים ששילמו, וזאת למרות שהבנייה בפרויקט אינה מתחדשת ובניית הדירות לא הושלמה בזמן. לטענת התובעים, פסקי הדין שניתנו על ידי בית המשפט קובעים כי לפרויקט יהיה אופי מלונאי-תיירותי, בניגוד להבטחות שניתנו להם בעת רכישת הדירה. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully