וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון שלילי 3 רצוף לגרנית הכרמל: הפסידה כ-58.5 מיליון שקל

אלי דניאל

21.8.2003 / 16:40

גידול חד בהפרשות לחומ"ס ובהוצאות מימון; הפסד תפעולי של כ-26.2 מיליון שקל; המכירות נשחקו ב-9% - הסתכמו בכ-659.8 מיליון שקל

חברת גרנית הכרמל , הנמצאת בשליטת משפחת בורוביץ ותאגיד גלנקור, ממשיכה להציג שורה תחתונה שלילית, זה הרבעון השלישי ברציפות. אם בפעם הקודמת היה זה תקן 15 אשר נתן את אותותיו בשורה התחתונה של החברה, הרי שכעת מדובר בגידול בהפרשות לחובות מסופקים ובזינוק בהוצאות המימון אשר הביאו את החברה להציג הפסד רבעוני של כ-58.5 מיליון שקל. לשם ההשוואה נציין כי את הרבעון המקביל סיימה גרנית עם רווח נקי של כ-20.7 מיליון שקל.

השורה העליונה של החברה מצביעה על שחיקה של כ-5% במכירות הרבעוניות (ברוטו) לכ-1.01 מיליארד שקל, כאשר המכירות נטו (בניכוי היטלים ממשלתיים) הסתכמו בכ-659.8 מיליון שקל - ירידה של 9% לעומת הכנסות הרבעון המקביל. בחברה מציינים כי הירידה במכירות משקפת את הירידה בכמויות הדלקים שנמכרו ואת השפעת השינוי בתמהיל המוצרים.

מבחינה תפעולית חלה הרעה משמעותית בשעה שהחברה הציגה הפסד של כ-26.2 מיליון שקל, בעוד שברבעון השני של שנת 2002 הושג רווח תפעולי של כ-40.3 מיליון שקל. שינוי זה נובע מהעלייה החדה בהוצאות ההנהלה והכלליות מרמה של 26 מיליון שקל לרמה של כ-76.5 מיליון שקל ברבעון החולף, עלייה הנובעת מהגידול בהפרשה לחובות מסופקים בשל המשך המיתון במשק ובשל חוב בסך 17 מיליון שקל אותו חייבת תעשיות אלקטרוכימיות, שנכנסה להקפאת הליכים, לחברת סונול.

הוצאות המימון של גרנית הגיעו ברבעון החולף לכ-39.2 מיליון שקל, גידול חד בשיעור של כ-296% בהשוואה להוצאות המימון שנרשמו ברבעון המקביל. הסיבה להתפתחות זו - עלייה בריבית הריאלית על האשראי הלא צמוד, כמו גם הגידול בהיקף אשראי זה. עלייה זו קוזזה רק בחלקה ע"י הצמיחה ברווח מני"ע. השפעה שלילית תרם גם סעיף ההוצאות האחרות, בשעה שאלה הסתכמו בכ-14.8 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2003 מציגה גרנית הכרמל רווח תפעולי צנוע של כ-1.2 מיליון שקל והפסד נקי של כ-110.2 מיליון שקל. מכירות החברה (נטו) גדלו בתקופה זו בשיעור של 9% לרמה של 1.49 מיליארד שקל.

על רקע הפסדיה של גרנית, הונה העצמי הסתכם בתום הרבעון השני של השנה בכ-446 מיליון שקל - 14% מסך המאזן. פעילותה השוטפת של גרנית הניבה ברבעון החולף תזרים מזומנים חיובי של כ-62.2 מיליון שקל. חובותיה השוטפים של החברה לתאגידים בנקאיים הסתכמו בתום הרבעון השני של השנה בכ-1.4 מיליארד שקל, וזאת לצד חובות לזמן ארוך בהיקף של 761.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully