וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בוול סטריט עולים בעקבות נתוני האבטלה המעודדים - מדד השבבים עולה ב-1.5%

יהודה שויצר

21.8.2003 / 16:51

במניות השבבים בולטת AMD עם עלייה של 3%; סיינה יורדת ב-5% בעקבות אכזבה מתחזיותיה לרבעון הקרוב; HP עולה ב-1.7%



ירידה חדה במספר מגישי תביעות האבטלה בארה"ב מובילה את בורסות וול סטריט לעליות נאות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.7% בהובלת מניות השבבים. מדד מניות השבבים מתחזק ב-1.5%.



בשעה 17:00 יפורסם מדד המדדים המובילים שאמור לספק תמונה עדכנית יותר על מצב הכלכלה האמריקאית.



ירידה של 17 אלף נרשמה במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בשבוע שחלף. מספר תביעות האבטלה שהוגשו עמד על 380 אלף. הירידה מהווה בשורה מעודדת לאחר 22 שבועות רצופים בהן מספר תביעות האבטלה היה גבוה מ-400 אלף.



יצרנית רשתות התקשורת סיינה צימצמה הפסדיה ברבעון ל-88.9 מיליון דולר, מהפסד של 160 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה דיווחה על זינוק של 37% בהכנסותיה ל-68.5 מיליון דולר. בתחזיותיה לעתיד פירסמה החברה תחזית מעורפלת בה העריכה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יעלו או ירדו בשיעור של חמישה אחוזים ביחס לרבעון הקודם (62-75 מיליון דולר). נוכח תחזית מאכזבת זו נופלת מנייתה ב-5%. המתחרה סיסקו עולה דווקא ב-1.8%.



במניות השבבים בולטת AMD עם עלייה של 3%; אינטל עולה בכ-0.8%.



מנכ"ל יצרנית ציוד הטלקום JDS יוניפייס, ג'וסף שטראוס, פורש מתפקידו. את שטראוס יחליף סמנכ"ל התפעול של חברת אופנווייב קווין קנדי. עוד דווח כי סיירוס מדאבי, סמנכ"ל התפעול בחברה, יפרוש גם הוא מתפקידו. מניית החברה מגיבה לשינוי בעלייה חדה של 6%.



קריספי קרים דונאט (סימול KKD), רשת מסעדות הדונאטס האמריקאית, ממשיכה להפגין חוסן. החברה רשמה צמיחה של 46% ברווח הנקי ל-13 מיליון דולר, מרווח של 8.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה זינקו ב-41% ל-161.8 מיליון דולר. רווחי החברה עלו במעט על התחזיות המוקדמות. למרות הדו"ח המעודד יורדת מנייתה ב-3%.



דיימלר קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, הודתה השבוע כי מחצית מהרווח התפעולי ברבעון השני התקבל מעסקות מט"ח. דיימלר אמרה כי השתמשה בעסקות מט"ח כדי לרכך את השפעות הייסוף ביורו.



350 מיליון יורו מהרווח התפעולי הרבעוני, שהסתכם ב-641 מיליון יורו (712.7 מיליון דולר), התקבל מרווחי עסקות מט"ח. מניות החברה עולות ב-1.6%.



ענקית המחשבים והמדפסות HP, שצללה אמש ב-10.5% לאחר שהחמיצה את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון, עולה ב-1.7%.



חברת הפיננסים PNC פייננשל?(סימול PNC) תרכוש את יונייטד נשונל בנקורפ (סימול UNBJ) תמורת 638 מיליון דולר במזומן המניות. מניות יונייטד מזנקות ב-7% מאחר והרכישה משקפת פרמיה של 9% על מחיר מנייתה אמש. מניות PNC יורדת ב-0.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully