וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה טובה לטבע: עבודת מחקר חדשה מראה תכונות חיוביות נוספות של הקופקסון

אלי דניאל

21.8.2003 / 17:04

עבודת המחקר נערכה באוניברסיטת מילאנו על 3 ניסויים שבוצעו בעבר; הוכח שהקופקסון מאריך את פרק הזמן שחולף עד ההתקף השני וכי הוא מאט את קצב הירידה בתפקוד היום יומי של החולים



ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע , הודיעה היום כי עבודת אנליזה שנערכה ע"י אוניברסיטת מילאנו באיטליה מציגה שתי השפעות חיוביות נוספות של תרופת הקופקסון על חולי הטרשת הנפוצה. העבודה פורסמה בגליון חודש אוגוסט של הירחון "Multiple Sclerosis".



האנליזה, שנערכה ע"י דוקטור פיליפו מרטינלי, בוצעה על שלושה ניסויים שנערכו בתרופת קופקסון במהלך שלבי הפיתוח שלה. שניים מבין שלושת הניסויים הללו אף הוגשו ל-FDA במסגרת הליכי הרישום של התרופה בארה"ב, בעוד שהניסוי השלישי הוגש בשלב מאוחר יותר. כל אחד מבין הניסויים נתן תוצאות מובהקות סטטיסטית בנוגע לתכונות מסוימות של הקופקסון, אך בשל גודלם של הניסויים - שניים מהם כללו כ-250 פציינטים בעוד שהשלישי כלל כ-40 פציינטים - לא ניתן היה להראות מובהקות סטטיסטית בנוגע לספר תכונות שנבדקו.



כעת נבדקו מחדש תוצאות שלוש הניסויים גם יחד. בדיקה זו התאפשרה משום שמצבם של הפציינטים בעת ביצוע הניסויים היה דומה, למרות שהניסויים עצמם לא נעשו באותה התקופה.



מהבדיקה הנוכחית עולה כי תרופת הקופקסון מצליחה להאריך את פרק הזמן שחולף עד אשר חולי הטרשת הנפוצה מקבלים את ההתקף השני שלהם. ממצא נוסף שכעת ניתן לו אישור - הקופקסון מאט את קצב הירידה בתפקוד היום יומי. הממצאים לא הוכחו סטטיסטית בעת שבוצעו הניסויים, בשל גודלם הקטן.



יש לציין כי משום שהאנליזה נעשתה על תוצאות ניסויים שנערכו מזמן, ערכה נמוך יותר מערך אנליזה אשר היתה נערכת על ניסויים חדשים. עם זאת, הוכחת התכונות הנוספות של הקופקסון עשויה לסייע להגדלת היקף מכירותיה של התרופה, שכן הרופאים - קהל היעד של תוצאות האנליזה, ייקחו בחשבון, מעתה ואילך, את הממצאים החיוביים שהוכחו עתה. השלכה נוספת של האנליזה - טבע מצליחה "לסגור פער" משלושת מתחרותיה בתחום הטרשת הנפוצה, אשר הציגו בעצמם ממצאים על תכונות התרופות שלהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully