וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות Fulcrum: מדינול תתקשה להוכיח שהסטנט של בוסטון סיינטיפיק הינו העתק של הנירפלקס של מדינול

צורי דאר

21.8.2003 / 17:24

מעניק המלצת "קנייה" לבוסטון; בוסטון סיינטיפיק חזרה בה לאחרונה מהצהרות שניתנו בשמה בקשר לפסיקה שניתנה נגדה במשפט בגרמניה על הפרת פטנט



"מתדיינים מסחריים עימם שוחחנו סבורים כי מדינול תתקשה להוכיח בבית המשפט כי סטנט ה-Experss של בוסטון סיינטיפיק הינו עותק של הנירפלקס", כך כותב האנליסט דולסיני דה ג'ויסה, מבנק ההשקעות Fulcrum Global Partners.



דה ג'ויסה מוסיף כי בתביעה זו של מדינול אין שום טענה על הפרת פטנט. לאור זאת, סבור דה ג'ויסה כי לא צפויה בעיה כלשהי לשווק את סטנט Express בארה"ב, ועל כן מעניק למנייתה המלצת "קנייה".



סטנט הוא שתל רפואי שתומך בדפנות העורק לבל יקרסו לאחר פעולת צנתור. בוסטון סיינטיפיק שיווקה בעבר את הסטנטים שפיתחה וייצרה עבורה מדינול הישראלית, הנשלטת על ידי בני הזוג קובי ויהודית ריכטר. שתי השותפות הגיעו לנתח של כשליש מהשוק לפני ארבע שנים, אך בתחילת 2001 נפרדו דרכיהן לאחר שמדינול תבעה את בוסטון בגין העתקת קווי ייצור וגניבת קניין רוחני.



יצוין כי המגמה כיום בשוק העולמי היא לעבור לסטנטים מצופים בתרופה, המונעת היווצרות רקמה והישנות החסימה של העורק, ובכך מונעת את הצורך בניתוחים נוספים. להערכת מומחים, המכירות השנתיות של סטנטים מצופי תרופה צפויות להגיע ל-5 מיליארד דולר בשנת 2005.



סטנט הנירפלקס של מדינול הינו סטנט שאינו מצופה תרופה, ומחירו כשליש מסטנטים מצופים. הנירפלקס קיבל אישור לשיווק מרשויות הבריאות באירופה ובישראל והוא ממתין לאישור ה-FDA. ג'ונסון אנד ג'ונסון קיבלה באפריל אישור FDA לשיווקו של הסטנט המצופה תרופה "סייפר" שפיתחה. בוסטון סיינטיפיק צפויה כנראה לקבל את האישור עד סוף 2003. גאידנט נמצאת בפיגור של כשנתיים לאחר שהניסויים הראשונים שלה בסטנט מצופה בתרופה נכשלו.



כיום מנסה מדינול למנוע מבוסטון סיינטפיק את הפצת הסטנט Express שלה ואת הסטנט מצופה התרופה Taxus, בטענה כי אלו מבוססים על גניבה לכאורה של סודות מסחריים. בתי משפט בגרמניה ובהולנד קבעו לאחרונה כי קורדיס, מקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון, ובוסטון סיינטיפיק מפירות פטנט של מדינול על ידי הסטנטים שהם מייצרות. בעקבות הפסיקה נאסר על בוסטון לחדול משיווק הסטנטים שלה בגרמניה ובהולנד.



אתמול התפרסם כי בוסטון סיינטיפיק שלחה באחרונה מכתב לבית המשפט בדיסלדורף ולחברת מדינול, שבו היא חוזרת בה מהצהרות שניתנו בשמה בקשר לפסיקה שניתנה נגדה במשפט בגרמניה על הפרת פטנט. בוסטון מסרה במכתב כי ההצהרות שפורסמו בשמה בסוכנות הידיעות "דאו ג'ונס" בקשר עם אותה פסיקה "לא מדויקות".



מדינול עצמה נמצאת כיום בתהליך בנייה מחדש של מעמדה בשוק הסטנטים, לאחר ההיפרדות הצורמת מבוסטון. החברה העניקה לפני פחות משנה זכויות שיווק ל-Gore האמריקאית, יצרנית מובילה של אלפי מוצרי טכנולוגיה מתקדמים עבור שוק האלקטרוניקה, התעשייה, האריגים והרפואה. השתיים עדיין מצפות, כאמור, לקבלת אישור שיווק בארה"ב לסטנט של מדינול. בינתיים, כך נראה, איבדה מדינול נתח שוק משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully