וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הבינלאומי קיבל שיעבוד מלא על כל מניותיו בתבל

ערן גבאי

21.8.2003 / 19:44

ההכרה בבינלאומי כבעל שיעבוד ל-46.5% ממניות תבל תקנה לו מעמד בכיר יותר בסדר עדיפות הנשייה בין הבנקים; לאומי ויתר על דרישתו לשיעבוד חלק מההחזקה

הוסדר מעמדו של הבנק הבינלאומי בהסדר הנושים של תבל שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הבנק הבינלאומי קיבל שיעבוד מלא על כל מניותיו בתבל (46.5%), כך נודע ל-TheMarker.

ההכרה בבינלאומי כבעלים של כל המניות בתבל תקנה לו מעמד בכיר יותר בסדר עדיפות הנשייה בין הבנקים בתבל. למעשה, ויתר בנק לאומי על הדרישה הקודמת שלו לראות בחלק ממניות הבינלאומי בתבל, שהיו בעבר מניות UPC, כמשועבדות לו.

המרת מניות תבל לבנקים תיעשה על פי מפתח יחסי של החוב, אך המנגנון עדיין לא סוכם סופית בין הבנקים. עם זאת, סוכם סופית כי הבינלאומי יהנה מקדימות יחסית בחלקו בהון תבל בשל היותו בעל מניות עם שיעבוד מלא על חלקו בתבל.

נזכיר שלתבל יש חוב בעלים של כ-285 מיליון שקל, מתוכו כ-140 מיליון שקל חוב בעלים שהיה במקור לחברה ההולנדית UPC, שמניותיה הועברו רשמית לבנק הבינלאומי במארס השנה.

הבינלאומי, נוסף על היותו נושה של תבל בהיקף של 445 מיליון שקל, הפך לבעל מניות בחברה כשהשלים, במארס השנה, את עסקת רכישת 46.5% ממניות UPC בתבל כנגד מחיקת החוב של החברה ההולנדית לבנק בהיקף כולל של 67 מיליון יורו. העסקה נחתמה באוקטובר 2002, אז האמין הבנק שמשקיע זר ירצה להשקיע בתעשיית הכבלים הישראלי,ת והוא יוכל להחזיר לעצמו חלק ממחיקת החוב ל-UPC בעבור המניות. בפועל, שיחות לעסקות השקעה בתבל או במתב (כמהלך סיבובי להשקעה בתבל) כשלו - והבנק הבינלאומי נותר עם מניות תבל ללא ערך.

חוב הבעלים לדסק"ש, המחזיקה בכ-48.5% ממניות תבל, ולבנק הבינלאומי, מסתכם בכ-24 מיליון דולר לכל אחד מבעלי המניות. דסק"ש לא צפויה לקבל דבר בגין חוב הבעלים. העברת פעילות הכבלים לידי הבנקים תאפשר להם להמיר חוב למניות, ולדלל את הבעלים הקיימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully