וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בוול סטריט בעקבות אינדיקטורים כלכליים חיוביים ולכידת בכיר במשטר סדאם

רן דוידוב

21.8.2003 / 20:18

מניות השבבים עולות בכ-2% לאחר שמנכ"ל אינטל אמר כי יש סימני לשיפור במכירות מחשבים אישיים לחברות; נתוני המקרו ממשיכים להצביע על שיפור במצב המשק האמריקאי



ירידה חדה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ועלייה רביעית ברציפות של מדד המדדים המובילים מסייעות לבורסות וול סטריט לרשום עליות קלות. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.3% ואילו נאסד"ק מוסיף 0.5%.



יום המסחר מצטיין עם זאת בתנודתיות רבה. פתיחה חיובית, שהסתייעה בידיעה על לכידתו של בכיר נוסף במשטרו של סדאם חוסיין, סייעה למדדים המובילים לרשום שיא חדש של 14 חודש. עליות שערים אלו נקטעו במהלך היום בפתאומיות והמדדים עברו להיסחר בירידות. סוחרים טענו כי את הירידות הציתה פקודת מכירה שגויה שהזרים סחרן של גולדמן סאקס לשוק החוזים העתידיים. אולם כעבור שעה קלה התאוששו המדדים, גם הודות לעלייה חדה מהצפוי של מדד הפעילות היצרנית באיזור פילדלפיה.



ירידה של 17 אלף נרשמה במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בשבוע שחלף. מספר תביעות האבטלה שהוגשו עמד על 380 אלף. הירידה מהווה בשורה מעודדת לאחר 22 שבועות רצופים בהן מספר תביעות האבטלה היה גבוה מ-400 אלף.



מדד המדדים המובילים, המשמש לניבוי מגמת הפעילות הכלכלית במשק האמריקאי בששת החודשים הקרובים, עלה ביולי זה החודש הרביעי ברציפות, לראשונה מאז גלשה כלכלת ארה"ב למיתון לפני שנתיים. מכון המחקר קונפרנס בורד דיווח כי המדד עלה ב-0.4%, בדומה לתחזיות המוקדמות, לאחר שצמח ב-0.3% בחודש יוני.



הבנק הפדרלי של פילדלפיה דיווח כי מדד הפעילות היצרנית עלה בחודש אוגוסט לרמה של 22.1 מ-8.3 ביולי, לשיא של חמש שנים. אנליסטים צפו עלייה מתונה לרמה של 10.



מנכ"ל אינטל, קרייג בארט, אמר היום כי קיימים סימנים לשיפור במכירות מחשבים אישיים לחברות, למרות שטרם הגיעה העת להכריז על התאוששות מלאה. מדד המוליכים למחצה עולה בלמעלה מ-2% בהובלת טקסס אינסטרומנטס ו-AMD שמוסיפות כ-4%. אינטל יורדת, עם זאת, ב-0.8%.



יצרנית רשתות התקשורת סיינה צימצמה הפסדיה ברבעון ל-88.9 מיליון דולר, מהפסד של 160 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה דיווחה על זינוק של 37% בהכנסותיה ל-68.5 מיליון דולר. אולם החברה פירסמה תחזית מעורפלת כשהעריכה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יעלו או ירדו בשיעור של חמישה אחוזים ביחס לרבעון הקודם (62-75 מיליון דולר) ומנייתה מאבדת כ-1%.



מנכ"ל יצרנית ציוד הטלקום JDS יוניפייס, ג'וסף שטראוס, פורש מתפקידו. את שטראוס יחליף סמנכ"ל התפעול של חברת אופנווייב קווין קנדי. עוד דווח כי סיירוס מדאבי, סמנכ"ל התפעול בחברה, יפרוש גם הוא מתפקידו. מניית החברה מגיבה לשינוי בעלייה חדה של 7%.



קריספי קרים דונאט (סימול KKD), רשת מסעדות הדונאטס האמריקאית, ממשיכה להפגין חוסן. החברה רשמה צמיחה של 46% ברווח הנקי ל-13 מיליון דולר, מרווח של 8.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה זינקו ב-41% ל-161.8 מיליון דולר. רווחי החברה עלו במעט על התחזיות המוקדמות. למרות הדו"ח המעודד יורדת מנייתה ב-2.5%.



קמעונאית הספרים ברנס אנד נובל (סימול BKS) דיווחה על רווח רבעוני שעלה ב-5 סנט על תחזיות השוק. הכנסותיה עלו ב-10.7% מן התקופה המקבילה. למרות זאת יורדת מנייתה ב-1.2%.



דיימלר קרייזלר (סימול DCX), יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, הודתה השבוע כי מחצית מהרווח התפעולי ברבעון השני התקבל מעסקות מט"ח. דיימלר אמרה כי השתמשה בעסקות מט"ח כדי לרכך את השפעות הייסוף ביורו. 350 מיליון יורו מהרווח התפעולי הרבעוני, שהסתכם ב-641 מיליון יורו (712.7 מיליון דולר), התקבל מרווחי עסקות מט"ח. מניות החברה עולות ב-1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully