וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת סנו תגיש בתחילת השבוע הצעה לרכישת מוצרי נייר עמיר, יצרנית מותג החיתולים טפנוקים

סיון קלינגבייל

22.8.2003 / 11:08

סנו מייצרת חיתולים תחת המותג ליטופים; ברונו לנדסברג, יו"ר סנו: "לנו יש אמצעים להפעיל את המפעל. יש לנו כיס עמוק ואנחנו נשתמש בו"



חברת סנו תגיש בתחילת השבוע הצעה לרכישת מוצרי נייר עמיר, יצרנית מותג הטיטולים החד פעמיים טפנוקים. ברונו לנדסברג, יו"ר מועצת המנהלים של החברה אמר הערב "ההתעניינות שלנו במפעל היא טבעית. החלטנו שזאת חובה לאומית ואנושית לתמוך במפעל הזה. בתחילת השבוע נגיש הצעה כספית". לנדסברג אמר כי "אנחנו צריכים עוד ללמוד את המספרים ולראות באלו תנאים אפשר להציל את המפעל". לדבריו סנו תוכל להוציא את המפעל מהמשבר אליו נקלע "לנו יש אמצעים להפעיל את המפעל. אנחנו מתמחים בייצור חיתולים חד פעמיים. יש לנו כיס עמוק ואנחנו נשתמש בו".



גורמים המקורבים לנאמן המפעל, אורן גוטסמן, אומרים כי מספר מתעניינים ביקשו לקבל נתונים על המפעל בימים האחרונים אך סנו נראת הרצינית מבינהם. הגורמים העריכו כי הצעתה של סנו תהיה גבוהה במעט מהצעתה של ניסן תעשיות רפואיות. הצעתה של ניסן תעשיות רפואיות חולקה לשני שלבים: בשלב הראשון הזרמת 10 מיליון שקל להפעלה מידית של המפעל (5 מיליון שקל מהקרן למפעלים במצוקה ועוד 5 מיליון שקל מהון חוזר). בשלב השני הציעה ניסן תעשיות רפואיות לרכוש את המפעל ב-5 מיליון שקל, במידה ובשלב הראשון תראה כי ניתן להבריא את המפעל.



סנו מייצרת חיתולים חד פעמיים המותג ליטופים. נתח השוק של ליטופים הוא 6% לפי נילסן הבוחן את השוק המבורקד. לדבריו של אלכס לנדסברג, מנכ"ל החברה, סנו מוכרת 6 מיליון חיתולים חד פעמיים בחודש. לדבריו "חלק גדול מהמכירות שלנו הם לשוק החרדי והערבי שנילסן איננו משקף אותו. בארץ מוכרים 500 מיליון חיתולים בשנה ואנחנו מהווים 14% מהשוק כמותית". כיום מייצרת סנו חיתולים חד פעמיים במפעלה בהוד השרון.



סנו ייצרה חיתולים במותג פרטי עבור שופרסל. לפני כשבוע הוחלט בשופרסל להפסיק למכור חיתולים חד פעמיים תחת מותג פרטי עקב חוסר כדאיות כלכלית. ליטופים גם איננו נימכר בסופר פארם בה נמכרים 30% מהחיתולים החד פעמיים בארץ. לדבריו של לנדסברג, החברה נכנסת כעת מחדש לכל חנויות שופרסל עם המותג ליטופים, וכעת היא משווקת את החיתולים החד פעמיים שלה בשלוש רשתות השיווק המוכרות ביחד כ40% מהחיתולים החד פעמיים הנמכרים בישראל.



לחברה יש כבר ניסיון בהבראת מפעל אשר היה בעבר שייך לקיבוץ. אלכס לנדסברג אומר שמפעל לייצור נייר טואלט, שרכשה החברה לפני 3 שנים מקיבוץ שניר היה מפעל מפסיד עד הרכישה. לדבריו "לקחנו על עצמנו את כל חובות המפעל, כיום המפעל מצליח".



החובות של מוצרי נייר עמיר וקיבוץ עמיר הם בגובה 270 מיליון שקל. חובות המפעל מסתכמים ב-110 מיליון שקל וחובות הקיבוץ בכ-160 מיליון שקל. הנושה העיקרי של המפעל והקיבוץ הוא בנק הפועלים. חובות הקיבוץ והמפעל לבנקים מסתכמים בכ-65 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully