וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מניות השבבים זינק ב-3.2% וגרר את הנאסד"ק לשיא של 16 חודש

רן דוידוב

21.8.2003 / 23:40

JDS יוניפייס זינקה ב-9.7% לאחר שהמנכ"ל, ג'וזף שטראוס, הודיע כי הוא פורש מתפקידו; שלושה אינדיקטורים כלכליים חיוביים סייעו למדד דאו ג'ונס לעלות ב-0.3%

ירידה חדה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ועלייה רביעית ברציפות של מדד המדדים המובילים הובילו את בורסות וול סטריט ליום חמישי של עליות מתוך ששה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% לשיא של 14 חודש. מדד נאסד"ק הוסיף 1% וסיים בשיא של 16 חודש.

ירידה של 17 אלף נרשמה במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בשבוע שחלף. מספר תביעות האבטלה שהוגשו עמד על 380 אלף. הירידה מהווה בשורה מעודדת לאחר 22 שבועות רצופים בהן מספר תביעות האבטלה היה גבוה מ-400 אלף.

מדד המדדים המובילים, המשמש לניבוי מגמת הפעילות הכלכלית במשק האמריקאי בששת החודשים הקרובים, עלה ביולי זה החודש הרביעי ברציפות, לראשונה מאז גלשה כלכלת ארה"ב למיתון לפני שנתיים. מכון המחקר קונפרנס בורד דיווח כי המדד עלה ב-0.4%, בדומה לתחזיות המוקדמות, לאחר שצמח ב-0.3% בחודש יוני.

ואילו הבנק הפדרלי של פילדלפיה דיווח כי מדד הפעילות היצרנית עלה בחודש אוגוסט לרמה של 22.1 מ-8.3 ביולי, לשיא של חמש שנים. אנליסטים צפו עלייה מתונה לרמה של 10.

מנכ"ל אינטל, קרייג בארט, אמר היום כי קיימים סימנים לשיפור במכירות מחשבים אישיים לחברות, למרות שטרם הגיעה העת להכריז על התאוששות מלאה. מדד המוליכים למחצה זינק על רקע הערכה זאת ב-3.2%. טקסס אינסטרומנטס זינקה ב-6.5%. נשונל סמיקונדקטור (סימול NSM) הוסיפה 5%. אינטל הסתפקה בעלייה של 0.1%.

יצרנית רשתות התקשורת סיינה צימצמה הפסדיה ברבעון ל-88.9 מיליון דולר, מהפסד של 160 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה דיווחה על זינוק של 37% בהכנסותיה ל-68.5 מיליון דולר. החברה פירסמה תחזית מעורפלת כשהעריכה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יעלו או ירדו בשיעור של חמישה אחוזים ביחס לרבעון הקודם (62-75 מיליון דולר), אך מנייתה עלתה ב-3.8%.

מנכ"ל יצרנית ציוד הטלקום JDS יוניפייס, ג'וזף שטראוס, פורש מתפקידו. את שטראוס יחליף סמנכ"ל התפעול של חברת אופנווייב קווין קנדי. עוד דווח כי סיירוס מדאבי, סמנכ"ל התפעול בחברה, יפרוש גם הוא מתפקידו. מניית החברה הגיבה לשינוי בזינוק של 9.7%.

קריספי קרים דונאט (סימול KKD), רשת מסעדות הדונאטס האמריקאית, ממשיכה להפגין חוסן. החברה רשמה צמיחה של 46% ברווח הנקי ל-13 מיליון דולר, מרווח של 8.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה זינקו ב-41% ל-161.8 מיליון דולר. רווחי החברה עלו במעט על התחזיות המוקדמות. למרות הדו"ח המעודד ירדה מנייתה ב-2.9% לאחר שג'יי. פי מורגן הוריד המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר", בשל מחירה הגבוה והחשש שמכירות הסניפים החדשים אינן מספקות.

קמעונאית הספרים ברנס אנד נובל (סימול BKS) דיווחה על רווח רבעוני שעלה ב-5 סנט על תחזיות השוק. הכנסותיה עלו ב-10.7% מן התקופה המקבילה והחברה אף העלתה את תחזית המכירות השנתית. למרות זאת ירדה מנייתה ב-0.9%.

דיימלר קרייזלר (סימול DCX), יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, הודתה השבוע כי מחצית מהרווח התפעולי ברבעון השני התקבל מעסקות מט"ח. דיימלר אמרה כי השתמשה בעסקות מט"ח כדי לרכך את השפעות הייסוף ביורו. 350 מיליון יורו מהרווח התפעולי הרבעוני, שהסתכם ב-641 מיליון יורו (712.7 מיליון דולר), התקבל מרווחי עסקות מט"ח. מניות החברה עלו ב-1.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully