וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך קיצוצים נרחב בשרינג פלאו: תפטר אלף עובדים, תבטל בונוסים ותקצץ בדיווידנד

יהודה שויצר

22.8.2003 / 9:05

החברה מסרה כי רווחיה ביתרת שנת 2003 ימשיכו ליפול; המהלך הנו חלק ממאמציה לקצץ בעלויותיה התפעוליות



קבוצת התרופות שרינג פלאו (Schering Plough) הודיעה על נקיטת צעדי קיצוץ נוספים. החברה מסרה כי תקצץ ב-1,000 משרות נוספות, תבטל את חלוקת הבונוסים ותפחית את חלוקת הדיווידנד כחלק ממאמציה לקצץ בעלויותיה התפעוליות.



עוד הוסיפה ומסרה החברה, כי רווחיה ביתרת שנת 2003 ימשיכו ליפול. שרינג פלאו חווה ירידה חדה בהכנסותיה ורווחיה כבר תקופה ארוכה, בשל הירידה החדה במכירות של המוצר הנמכר ביותר שלה, התרופה נגד אלרגיות קלריטין שאיבדה את הפטנט שלה בדצמבר. עם אובדן זכויות הפטנט מאבדת החברה נתח שוק לתרופות גנריות בקצב מהיר מאוד. נוכח מצב זה פירסמה החברה ארבע אזהרות רווח ברציפות מאז אוקטובר האחרון (לא כולל האזהרה הנוכחית).



אם אין די בכך, החברה גם נאלצה לשלם חצי מיליארד דולר בפיצויים ל-FDA ליישוב טענות על ליקויים חמורים בארבעה ממפעליה.



המנכ"ל החדש של שרינג פלאו, פרד חסן, שהצליח להחיות את פרמסיה ולמכור אותה לפייזר ב-58 מיליארד דולר, מוביל את מהלך הארגון מחדש בחברה. חסן אמר כי הדיווידנד יקוצץ מרמה של 17 סנט ל-5.5 סנט למניה מאחר והחברה לא יכולה להרשות לעצמה לשאת בנטל הדיווידנד העצום.



שרינג תלויה בקלריטין יותר מאשר חברות אחרות תלויות בתרופות רבות המכר שלהן. ב-2001 ריכזה תרופת האלרגיות שליש מהכנסותיה. ברבעון הראשון השנה ירדו מכירות קלריטין ל-109 מיליון דולר, לעומת 659 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully