וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תעתור לבג"ץ נגד האיסור על שביתות בענייני זכויות פנסיה

22.8.2003 / 9:11

הסתדרות העובדים והסתדרות הגמלאים החליטו להצטרף כצד מתנגד לעתירה לבג"ץ שהגישה אוניברסיטת בר אילן



הסתדרות העובדים והסתדרות הגמלאים החליטו להצטרף כצד מתנגד לעתירה לבג"ץ שהגישה אוניברסיטת בר אילן נגד זכותו של ארגון עובדים לקיים שביתה שאינה קשורה לתנאי ההעסקה של העובדים הפעילים. הסתדרות העובדים והסתדרות הגמלאים, באמצעות עוה"ד דורית טנא פרצ'יק ואיריס ורדי, מבקשות שבג"ץ יתיר קיום שביתות גם בעניינים שאינם נוגעים לשכר, כגון זכויות פנסיה.



בעתירה שהגישה הנהלת האוניברסיטה, באמצעות משרד עוה"ד חיים ברנזון, מתבקש בג"ץ לבטל פסיקה של בית הדין הארצי לעבודה מנובמבר 2002, ולפיה ארגון עובדים רשאי להכריז על שביתה גם בעניינים הנוגעים לזכויות עובדים שפרשו לגמלאות. ביה"ד הארצי קבע כי המונח "עובד" כולל בתוכו גם את מי שכבר פרש לגמלאות.



תחילת הפרשה בשביתה עליה הכריז ארגון הסגל האקדמי הבכיר בבר אילן לפני 3.5 שנים, בשל החלטת קרן הפנסיה גלעד להרע את אופן חישוב הפנסיה לגמלאים. האוניברסיטה פנתה לביה"ד האזורי לעבודה, שאכן פסק כי שביתה בעניין הפנסיה אינה לגיטימית. ארגון הסגל עירער על ההחלטה בביה"ד הארצי לעבודה, שקיבל את הערעור. בעקבות קבלת הערעור, עתרה האוניברסיטה לבג"ץ. לטענתה היתר לשבות בגלל ענייני פנסיה, יתן לגיטימציה לשביתות בעניינים כגון זכויות עקרות בית, חולים וצרכנים.



העובדים והגמלאים טוענים כי זכות השביתה גם בעניינים שאינם נוגעים לעובדים הפעילים הוכרה ע"י ארגון העבודה הבינלאומי ותואמת פסיקות של בתי משפט במדינות המערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully