וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך להפגין חוסן: נסחר בשער של 1.0934 דולר ליורו

יהודה שויצר

22.8.2003 / 22:59

הדולר זינק ביומיים האחרונים ב-2% ביחס ליורו; הערכות - הדולר יגיע עד לשער של 1 דולר ליורו בתוך חודש



הדולר ממשיך להפגין חוסן ביחס ליורו ונסחר בשער של 1.0934 דולר ליורו. הדולר, שהתחזק ביומיים האחרונים ב-2%, זכה לדחיפה אמש בעקבות מקבץ נוסף של נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב. ביום שלישי בערב נסחר הדולר בשער של 1.112 דולר ליורו. מנגד, הדולר נסחר ביציבות מול הין בשער של 117.79 ין לדולר, בדומה לשערו אמש. אנליסטים בבנק וואן מעריכים כי היורו עשוי ליפול עד לשער של 1 דולר בתוך חודש.



שיפור בנתוני האבטלה בארה"ב ועלייה נוספת במדד המדדים המובילים חיזקו עוד יותר את ההערכה כי המשק האמריקאי עומד בפתחה של תקופת צמיחה מואצת בשעה שכלכלת גוש היורו קופאת על שמריה ואף מתכווצת.



אמש דווח על ירידה של 17 אלף במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בשבוע שחלף. מספר תביעות האבטלה שהוגשו עמד על 380 אלף. הירידה מהווה בשורה מעודדת לאחר 22 שבועות רצופים בהם מספר תביעות האבטלה היה גבוה מ-400 אלף.



מדד המדדים המובילים, המשמש לניבוי מגמת הפעילות הכלכלית במשק האמריקאי בששת החודשים הקרובים, עלה ביולי זה החודש הרביעי ברציפות, לראשונה מאז גלשה כלכלת ארה"ב למיתון לפני שנתיים. מכון המחקר קונפרנס בורד דיווח כי המדד עלה ב-0.4%, בדומה לתחזיות המוקדמות, לאחר שצמח ב-0.3% בחודש יוני.



גם המגזר היצרני האמריקאי סיפק אתמול חדשות טובות. הבנק הפדרלי של פילדלפיה דיווח כי מדד הפעילות היצרנית באזור פילדלפיה עלה בחודש אוגוסט לרמה של 22.1 מ-8.3 ביולי, לשיא של חמש שנים. אנליסטים צפו עלייה מתונה לרמה של 10.



מנגד, דווח השבוע כי כלכלת צרפת, המשק השני בגודלו בגוש היורו, נסוגה ב-0.3% ברבעון השני. בשבוע שעבר העריכה הנציבות האירופית כי גוש היורו כולו קפא על שמריו ברבעון השני. לפי נתונים שכבר נמסרו נקלעו גרמניה, איטליה והולנד למיתון במחצית הראשונה של השנה. בעקבות נתונים אלה הורידו אנליסטים את תחזיות שער היורו. בנק אוף אמריקה סקיוריטיס הוריד השבוע את תחזית היורו ל-1.09 דולר עד דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully