וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל מזנקת ב-8% בוול סטריט ושולחת את השוק מעלה; מדד השבבים מזנק ב-4%

רונן סרברניק

22.8.2003 / 23:12

AMD, מתחרתה של אינטל, עולה ב-7%; קבוצת התרופות שרינג פלאו נופלת ב-10% בעקבות אזהרה



הפתעה חיובית נוספת מענקית השבבים אינטל שולחת את המדדים בוול סטריט לעליות חדות בפתח יום המסחר האחרון לשבוע זה. אינטל עולה ב-8% ומושכת עמה את מדד נאסד"ק לעלייה של 1.7%. מדד מניות השבבים ממריא ביותר מ-4% במחזורים ערים במיוחד.



אינטל מפתיעה את השוק עם בשורות חיוביות. יצרנית השבבים הגדולה בעולם העלתה את תחזיות ההכנסות לרבעון השלישי בשיעור ניכר לטווח של 7.3-7.8 מיליארד דולר, מטווח קודם של 6.9-7.5 מיליארד דולר.



החברה גם צופה שיפור משמעותי בשולי הרווח ברבעון שיזנקו ל-56%, משולי רווח צפויים של 54%.



על רקע תחזית זו עולות גם מניות מתחרותיה של החברה. AMD עולה בכ-7%; מיקרון ב-5%. אפלייד מטריאלס, המייצרת ציוד לייצור השבבים שאינטל היא מלקוחותיה הגדולים, ממריאה גם היא ב-5%.



קבוצת התרופות שרינג פלאו (סימול SGP) נופלת ב-10% לאחר שמסרה כי רווחיה ביתרת שנת 2003 ימשיכו ליפול. החברה גם הודיעה על נקיטת צעדי קיצוץ נוספים. החברה מסרה כי תקצץ באלף משרות נוספות, תבטל את חלוקת הבונוסים ותפחית את חלוקת הדיווידנד כחלק ממאמציה לקצץ בעלויותיה התפעוליות.



בורסת ניו יורק (NYSE) קנסה את בית ההשקעות סמית ברני, מבית סיטיגרופ, במיליון דולר על רקע כישלונה של החברה בפיקוח על ברוקרים שייעצו לעובדי וורלדקום, כך דיווח "הניו יורק טיימס". בורסת ניו יורק גם המליצה כי מייקל גרייס, המנהל של סניף החברה באטלנטה, יושעה מתפקידו למשך שלושה חודשים. מניית סיטיגרופ עולה ב-0.2%.

גובר הלחץ מצד משקיעים ובעלי המניות להדיח את מנכ"ל בנק המשכנתאות פרדי מאק (סימול FRE), על כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל". מהדיווח עולה כי דירקטוריון החברה החל לשקול את הדחתו של גרגורי פרסיאן, בן ה-42, על רקע מעורבותו בשערורייה החשבונאית שהכתה בחברה.



עם זאת, גורמים המקורבים לנושא אמרו לעיתון כי פרסיאן ימשיך לכהן בתפקיד בכיר בחברה גם אחרי שחרורו ממשרת המנכ"ל. מניות פרדי מאק יורדות ב-1.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully