וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: צפוי שיפור מהותי ברווחי מגדל ביטוח

הרצל לקס

24.8.2003 / 11:18

תמיר קיים מיחידת המחקר בפועלים: צפויה עלייה ניכרת בהכנסות מהשקעות, הן מהשקעות בביטוח חיים וכללי והן מהשקעות שלא מביטוח; מעלה המלצתו למניה ל"תשואת שוק"

יחידת המחקר של בנק הפועלים צופה שיפור ניכר ברווחי מגדל ביטוח , שבשליטת ג'נרלי (64%) ובנק לאומי (20%). האנליסט תמיר קיים מעריך כי הרווח מעסקי ביטוח חיים ברבעון השני של 2003 יגיע ל-140 מיליון שקל לעומת כ-60 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. הרווח מעסקי ביטוח כללי יזנק ל-40 מיליון שקל, פי 8.5 מרווחי הרבעון המקביל. הרווח הנקי ע"פ תחזיתו של קיים יגיע ל-100-110 מיליון שקל לעומת 14.3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. לאור נתונים אלו העלה הפועלים את המלצתו למניה מ"החזק" ל"תשואת שוק".

השיפור ברווח מעסקי ביטוח חיים צפוי לנבוע מהעלייה המשמעותית בהכנסות מתיק ההשקעות, שהושפע לטובה מהמגמה החיובית בשוק המניות בתקופת הדיווח. שיפור זה יאפשר לחברה לחזור ולגבות דמי ניהול משתנים לאחר שבחמשת הרבעונים האחרונים לא איפשרו הרווחים מהשקעות גבייה שכזו. השיפור בביצועי מגדל בשוק ההון יקזז את הירידה שנובעת מעלייה בהיקף הפדיונות וירידת הפרמיות בענף ביטוח החיים בכללו.

ירידת התשואות בשוק האג"ח תגדיל את ההכנסות מהשקעות בביטוח כללי. אלו יושפעו לחיוב גם מעלייה בפרמיה שנובעת מהתייקרות ביטוחי המשנה וביישום הרפורמה בביטוח חובה לרכב.

מחיר היעד הקודם שהעמיד הבנק למנייה היה 6.5 שקלים ומחיר יעד חדש יפרסם הבנק לאחר פרסום הדו"חות של מגדל. המניה נסחרת כרגע סביב שער של 5 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully