וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות המס בעקבות אזורים: דורשות תשלום מס בהיקף של 24 מיליון שקל בגין עסקת מכירת איטונג

אלי דניאל

24.8.2003 / 11:57

שומת המס מתייחסת לשנת 2001 במהלכה נמכרה ההחזקה באיטונג לאורדן ואורלייט; באזורים מתכוונים להגיש השגה על השומה; הנהלת החברה: "סיכויי ההשגה להתקבל - טובים"



אל גל שומות המס לפי מיטב שפיטה אותן שולחות רשויות מס הכנסה לחברות הציבוריות, מצטרפת היום שומה חדשה על סך של כ-24 מיליון שקל, אותה קיבלה לידיה חברת הנדל"ן אזורים , הנמצאת בשליטת אי.די.בי פיתוח .



באזורים מציינים כי השומה המתייחסת לשנת המס 2001 נתקבלה בגין החברה הבת - אזורים בניין (1965), הנמצאת בבעלותה המלאה של אזורים, והיא מתייחס לרווח שנוצר לאזורים בניין בגין מימוש מניותיה באיטונג שנמכרה לאורדן ואורלייט . את שנת 2001 סיימה אזורים בניין עם רווח (לפני מס) בסך של כ-32.3 מיליון שקל (לפי ערכי דצמבר 2001).



על פי הדיווח המיידי אותו פירסמה אזורים, בכוונתה להגיד לרשויות המס השגה על השומה החדשה, ולהערכת הנהלת החברה, הערכה המבוססת על חוות דעתם של היועצים המקצועיים שלה, יש לה טענות טובות כנגד השומה. בהנהלת החברה סבורים כי סיכויי ההשגה להתקבל הם טובים.



אזורים סיימה את הרבעון השני של שנת 2003 עם ירידה בשיעור של כ-45% בהכנסותיה, כאשר אלה הסתכמו בכ-120.7 מיליון שקל. לצד הירידה החדה בשורה העליונה נרשמה הרעה ברווח התפעולי של החברה וזה הסתכם ברבעון החולף בכ-5.7 מיליון שקל - קיטון בשיעור של 53% בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2002.



עם זאת, החברות המוחזקות על ידי אזורים ובראשן GTC תרמו לחברה ברבעון החולף רווח של כ-6.5 מיליון שקל, וזאת בשל העסקה במסגרתה מכרה GTC פולין מחצית מהזכויות במרכז הקניות והבידור Galeria Mokotow שבוורשה לתאגיד ההולנדי Rodamco. וכך, השורה התחתונה של החברה מצביעה על גידול של כ-26% ברווח הנקי לכ-5.3 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully