וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התשתיות יוסף פריצקי ידון בארה"ב על העברת נפט מעיראק

עמירם כהן

24.8.2003 / 12:55

ארה"ב ביקשה מישראל להכין תוכנית לחידוש העברת הנפט מהעיר כירכוכ שבעיראק לנמל חיפה; פעולתו של צינור הנפט מעיראק לבתי הזיקוק בחיפה שותקה לאחר מלחמת השחרור



ארה"ב ביקשה מישראל להכין תוכנית לחידוש העברת הנפט מהעיר כירכוכ שבעיראק לנמל חיפה, כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל. שר התשתיות, יוסף פריצקי, אמר הבוקר לגל"צ כי בכוונתו לצאת לוואשינגטון בעוד שבועיים כדי לקדם את הפרויקט בפגישות עם גורמים בממשל.



"אני מתכוון להיפגש עם כל מיני גורמים בניסיון לבדוק אם אפשר לקדם את הרעיון לצינור נפט. המגעים הם ראשוניים ובתחילתם", אמר השר. גורמים המעורבים בפרויקט ציינו, כי למיזם יש השלכות כלכליות מרחיקות לכת, ואולם הוא לא ייצא לפועל בזמן הקרוב בשל חוסר היציבות בעיראק.



"הארץ" חשף במארס את פנייתו של פריצקי לגורמים בישראל לבדוק את מצב הנפט ואת אפשרות חידוש העברתו מעיראק לישראל.



פעולתו של צינור הנפט מעיראק לבתי הזיקוק בחיפה שותקה לאחר מלחמת השחרור והנפט הוזרם לים התיכון דרך סוריה. מאז נעשו כמה ניסיונות לחדש את הקו לחיפה. הניסיון האחרון היה בתקופת מלחמת איראן-עיראק, בעקבות חסימת המפרץ בפני מכליות עיראקיות. באותה תקופה נענתה סוריה לבקשת איראן לסגור את הצינור היבשתי, שהוביל דרכה את הנפט העיראקי למערב. ראש הממשלה דאז, יצחק שמיר, נענה להצעה של המשנה למנכ"ל משרד החוץ, חנן בראון, והציע לעיראק לחדש את הזרימה בצינור הישן לנמל חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully