וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי מלונות הכשרה זינקו לכ-13.9 מיליון שקל

אלי דניאל

24.8.2003 / 13:06

בשל עיתוי חג הפסח גדלו ההכנסות ב-15% - הסתכמו בכ-15.3 מיליון שקל; הפסד תפעולי של כ-3.1 מיליון שקל; הייסוף בשער השקל הקטין הוצאות המימון ב-52%

חברת מלונות הכשרה הנמצאת בשליטת הכשרת הישוב ממשיכה לצבור הפסדים תפעוליים, וזאת למרות שבהכנסותיה לרבעון השני נרשמה צמיחה.

כך, הכנסותיה של החברה מהפעלה ומניהול בתי מלון הסתכמו ברבעון החולף בכ-15.3 מיליון שקל - עלייה של כ-15% לעומת ההכנסות שהושגו ברבעון המקביל. הגידול בשורה העליונה נובע בעיקרו מעיתוי חג הפסח אשר בשנת 2002 נכלל ברבעון הראשון. עיתוי הפסח תרם לכך שבמהלך הרבעון השני גדל שיעור התפוסה במלונות החברה בשיעור של 7% והמחיר הממוצע לחדר תפוס עלה אף הוא. בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה מלונות הכשרה שחיקה של כ-11% בהכנסותיה לרמה של כ-23 מיליון שקל.

אולם, למרות השיפור בשורת ההכנסות הרי שמלונות הכשרה עודנה רושמת הפסד גולמי, אם כי ברבעון החולף הצטמק הפסד זה משמעותית לרמה של 692 אלף שקל. נראה כי אחת הסיבות להפסד הגולמי היא העובדה שבמהלך הרבעון החולף החלה מלונות הכשרה להפעיל חדרים נוספים במלון אופטימה ברמת גן, מהלך אשר הביא לגידול של כ-15% בהוצאות השכירות של מלון זה. ברמה התפעולית מציגה מלונות הכשרה הפסד תפעולי של כ-3.1 מיליון שקל, קיטון מה לעומת הפסד תפעולי של כ-3.3 מיליון שקל עמו סיימה החברה את הרבעון השני של שנת 2002.

הוצאות המימון של החברה קטנו ברבעון החולף בשיעור של כ-52% והן הסתכמו בכ-1.1 מיליון שקל, וזאת על רקע התחזקותו של השקל מול הדולר. סעיף ההוצאות האחרות גרע מהחברה מיליוני שקלים וזאת בעקבות העסקה במסגרתה מכרה מלונות הכשרה את החזקותיה במלון גלי אילת בתמורה כוללת של כ-4.2 מיליון דולר. על רקע עסקה זו נאלצה החברה לרשום בספריה הפרשה להפסד צפוי בסך של 9.7 מיליון שקל.

להפרשה בגין מלון גלי אילת היתה השפעה מהותית על השורה התחתונה של מלונות הכשרה בשעה שההפסד הנקי תפח בכ-248% לרמה של כ-13.9 מיליון שקל. בסך הכל הפסידה החברה בששת החודשים הראשונים של השנה כ-22 מיליון שקל - גידול של כ-82% לעומת הפסדי המחצית הראשונה של שנת 2002.

הונה העצמי של מלונות הכשרה הסתכם ב-30 ביוני 2003 בכ-56.6 מיליון שקל והוא היווה כ-22% ממאזנה. האשראי השוטף של החברה לתאגידים בנקאיים הסתכם ב-46.8 מיליון שקל, ובנוסף היו למלונות הכשרה חובות לבנקים בגין אשראי לזמן ארוך בהיקף של כ-39.4 מיליון שקל. ביום ה-30 בנובמבר 2003 תידרש החברה לשלם למחזיקים באיגרות החוב שלה (סדרה 2) תשלום שני וריבית בהיקף כולל של כ-18 מיליון שקל. בינתיים, בעקבות תזרים מזומנים שלילי בהיקף של כ-3.9 מיליון שקל, הכילה קופת המזומנים של מלונות הכשרה בתחילת הרבעון השלישי, מזומנים בהיקף של כ-3.9 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully