וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים מרוצים מתוצאות כי"ל - אבל לא משנים את המלצותיהם למניה

הרצל לקס

24.8.2003 / 13:11

מריל לינץ': "תוצאות מצוינות לחטיבת הדשנים"; אופק: "התוצאות ממשיכות את המגמה החיובית, אך השחיקה בפעילות שאינה מדשנים מקררת מעט את ההתלהבות"

האנליסטים של בתי ההשקעות המסקרים את כימיקלים לישראל מביעים שביעות רצון מהתוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני של 2003 - אך לא משנים את המלצותיהם.

בבית ההשקעות האמריקאי מריל לינץ' הופתעו לטובה בעיקר מהנתונים התפעוליים של כי"ל, שהשיגו בהרבה את תחזיותיהם. במריל צפו לחברה רווח תפעולי של 56 מיליון דולר - כ-25% מתחת לרווח בפועל שהגיע ל-73.8 מיליון דולר. חטיבת הדשנים של כי"ל שתרמה כ-77% לרווח התפעולי ברבעון זוכה לציון לשבח מכלכלני מריל, והכלכלן מייקל קאוואנה מסכם כי "התוכנית לארגון מחדש בכי"ל, הקיצוץ בעלויות ותמריצי הייעול נושאים פירות. ההנהלה הציבה את החברה במקום ממנו תוכל לנצל לטובתה כל שיפור בתנאים הכלכליים בענף". למרות התשבוחות הללו, מותירים במריל לינץ' את המלצתם למניית כי"ל ברמת "נייטרלי".

בית ההשקעות הישראלי "אופק" מציין גם הוא לטובה את הרווחיות התפעולית ופעילות חטיבת הדשנים, אך בצד אלו מציין הכלכלן אלון רוטלוי כי במגזר המוצרים התעשייתים ומוצרי התכלית חלה שחיקה רצינית. שחיקה זו קיזזה בעצם את כל השיפור שתרם מגזר הדשנים, ולכן שיעור הרווח התפעולי נשאר על רמה של 13.1%, זהה לזה שברבעון המקביל. רוטלוי מוסיף כי בפעילויות הנוספות של החברה, אלו שאינן קשורות לדשנים, נרשמה שחיקה במרווחים כתוצאה מעליית מחירי חומרי גלם, עלייה בתחרות והתייקרות עלויות ההובלה.

לדברי רוטלוי, "תוצאות הרבעון ממשיכות את המגמה החיובית אותה זיהינו במגזר הדשנים, אך השחיקה בפעילויות האחרות מקררת מעט מההתלהבות". אי לכך, מותיר בית ההשקעות המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 6.6 שקלים.

כי"ל דיווחה במהלך הרבעון על גידול של 7.3% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל ל-561 מיליון דולר, הודות לגידול כמותי ועלייה במחירי האשלג, ולהתחזקות היורו לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי הגיע ל-73.7 מיליון דולר - כ-9% מעל הרווח התפעולי המדווח ברבעון המקביל, והרווח הנקי עלה ב-21% ל-34.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully