וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס שיא של 247 מיליון דולר למנכ"ל לשעבר של אינפוספייס על הפרת חוקי ני"ע

דפנה מאור

24.8.2003 / 13:37

נאווין ג'יין, שהודח בדצמבר מתפקידו בחברת התוכנה, הפסיד בתביעה שהגישו נגדו משקיעים לאחר שסחר במניות החברה בהיותו מנכ"לה, בניגוד לחוק



נאווין ג'יין, מייסדה של חברת התוכנה אינפוספייס, ישלם 274 מיליון דולר לאינפוספייס בעקבות הפרה של חוקי המסחר בני"ע שביצע בהיותו מנכ"ל החברה. ביהמ"ש הפדרלי פסק כך בעקבות תביעה של משקיעי החברה. הקנס הוא הגבוה ביותר ששולם בעקבות הפרת סעיפים הנוגעים למסחר קצר טווח (short swing trading) בחוק ני"ע.



ג'יין, אשר הודח מראשות אינפוספייס בדצמבר 2002, פירסם הודעה משותפת עם אשתו לפיה בכוונתו לערער על הפסיקה, מכיוון שאיננה צודקת ואיננה נכונה. אינפוספייס, שהתמחתה במסחר מקוון באמצעות רשתות סלולר, היתה אחת המניות המצליחות בתקופת הבועה, והגיעה לשווי שוק של יותר מ-40 מיליארד דולר. היום נסחרת החברה לפי שווי של 470 מיליון דולר.



ג'יין הורשע כי קנה ומכר שלא כחוק מיליוני מניות של אינפוספייס בין דצמבר 1998 למאי 1999, בעת ששימש כמנכ"ל החברה. ביהמ"ש קבע כי ג'יין העביר מניות משלוש נאמנויות ששייכות לילדיו לחשבון צד שלישי ולחשבונו האישי. תוך שישה חודשים הרוויח 207 מיליון דולר ממכירה של יותר מ-2 מיליון מניות החברה.



ג'יין טוען כי לא רכש את המניות מחשבונות ילדיו, וכי אלה נמצאים עד היום בנאמנות. לדבריו, לא התאפשר לו להציג עדויות והוכחות לצדקתו בפני בית המשפט, שכן לא התקיים דיון לפני הפסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully