וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: לאומי יפריש 180 מיליון שקל בגין תבל והפועלים יפריש כ-100 מיליון שקל

אילן מוסנאים

24.8.2003 / 14:18

באילנות מנמיכים את התחזיות לרבעון השני: בנק לאומי יציג רווח של 227 מ' ש' והפועלים - כ-397 מ' ש'; דיסקונט יפריש כ-80 מ' ש' בגין תבל והבינלאומי כ-85 מ' ש'



פחות מחודש לאחר שפירסם את התחזיות שלו לתוצאות הבנקים ברבעון השני של 2003, מעדכן היום האנליסט אלון גלזר מאילנות בטוחה את ההערכות כלפי מטה בעקבות הוראת המפקח על הבנקים בדבר ביצוע הפרשה בגין חובה של חברת הכבלים תבל.



הוראת המפקח באה בעקבות כשלון המיזוג בין חברות הכבלים, כאשר על פי הידיעות החליט המפקח על הנמכת מחיר מנויי תבל לשווי של 1,150 דולר למנוי, והמשמעות היא הפרשה של כ-15%-20% מהחוב של החברה לבנקים.



באילנות בטוחה מציינים כי לתבל חוב לארבעה מחמשת הבנקים הגדולים: בנק לאומי (כ-42% מהחוב הכולל), בנק הפועלים (22%), הבינלאומי (19%) ודיסקונט (17%). המשמעות היא, אומר גלזר, כי מתוך חוב של כ-2.3 מיליארד שקל של החברה, המערכת הבנקאית צפויה לבצע הפרשות בגין סכום של כ-400-500 מיליון שקל.



גלזר מעריך כי ההפרשה של בנק לאומי בגין תבל תסתכם ברבעון השני בכ-180 מיליון שקל, בנק הפועלים יפריש בגין האשראי לתבל כ-100 מיליון שקל, דיסקונט יפריש כ-80 מיליון שקל והבנק הבינלאומי יפריש בגין האשראי לחברה כ-85 מיליון שקל.



למרות ההפרשות לעיל, באילנות בטוחה מאמינים כי תוצאות הרבעון השני של הבנקים הגדולים עדיין צפויות להיות טובות מאוד, כאשר השיפור ברווח יגיע ממספר כיוונים: שיפור ברווחי המימון בשל עלייה במרווחים, רווחים גבוהים מהעלייה בשווי האג"ח ובשל תרומה משמעותית של פערי מדד בגין/ידוע; גידול בהכנסות התפעוליות על רקע השיפור בשוק ההון; וירידה בהוצאות של מרבית הבנקים עקב צעדי התייעלות שננקטו.



למעשה, אומר גלזר, ניתן לומר כי לאור התוצאות הצפויות, עיתוי ההפרשה נוח לבנקים כאשר במידה ומדובר בהפרשה מחויבת המציאות עדיף שהיא תתבצע ברבעון הנוכחי.



גלזר מוריד את תחזית הרווח של בנק הפועלים בכ-48 מיליון שקל לרמה של 397 מיליון שקל (לעומת התחזית הקודמת מסוף יולי לרווח של 445 מיליון שקל); את תחזית הרווח של בנק לאומי הוא חותך בכ-92 מיליון שקל לרמה של כ-227 מיליון שקל; בנק דיסקונט צפוי לדווח על רווח של כ-85 מיליון שקל, מספר הנמוך בכ-50 מיליון שקל מהתחזית הקודמת לרווח של כ-135 מיליון שקל. הבנק הבינלאומי יסיים את הרבעון עם רווח של כ-42 מיליון שקל ואילו התחזית לבנק המזרחי , שלא מעורב באשראי לחברת תבל, נותרת ללא שינוי לרווח של 96 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully