וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת ההתאוששות במכירות ניסקו פרויקטים: ההכנסות צמחו ב-26% והסתכמו ב-92.5 מיליון שקל

אלי דניאל

24.8.2003 / 14:25

שחיקה של 33% ברווח התפעולי; המעבר להכנסות מימון הביא לגידול חד ברווח הנקי ל- 2.5 מ' ש'; צבר ההזמנות עלה ל-82.7 מ' ש'; תזרים חיובי מפעילות שוטפת - 3.7 מ' ש'



חברת ניסקו פרויקטים הנמנית על קבוצת ניסקו תעשיות , מדווחת על המשך השיפור בשורה העליונה שלה, לצד גידול ברווחיה. יצוין כי נתונים אלה שופכים אור נוסף על ניסיונה של החברה האם למחוק את מניות החברה מן המסחר בבורסה, באמצעות הצעת הרכש, שפורסמה לפני כחודש ימים.



ניסקו פרויקטים הפועלת בתחום הסחר ברכיבי אלקטרוניקה, רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות בהיקף של כ-92.5 מיליון שקל - צמיחה בשיעור של כ-26% לעומת הכנסות הרבעון המקביל. בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות מגיע לאחר תקופה ארוכה של האטה בענפי התקשורת וההיי-טק בעולם ובישראל, האטה שהחלה עוד בשנת 2001, וכי ההכנסות הנוכחיות עודן נמוכות משמעותית מההכנסות שהיו לחברה בתקופה שקדמה למיתון. בסיכום ששת החודשים הראשונים של השנה מציגה ניסקו פרוייקטים עלייה של כ-25% בהכנסות לכ-184.7 מיליון שקל.



למרות הגידול בהכנסותיה, רווחיה התפעוליים של ניסקו פרויקטים קטנו במהלך הרבעון החולף בכ-33% לרמה של כ-3.2 מיליון שקל. קיטון זה נובע משחיקת שיעורי הרווח הגולמי כתוצאה משינוי ביחס המטבעות בין מטבע רכישת המלאי, לבין מטבע המכירה כמו גם ממכירת רכיבים בשיעורי רווחיות נמוכים מהמקובל, כתוצאה מתנאי שוק הרכיבים.



השפעת סעיף המימון על השורה התחתונה היתה חיובית, וברבעון השני של השנה היו לניסקו פרויקטים הכנסות מימון בסך של 1.7 מיליון שקל - שינוי של 180 מעלות לעומת הוצאות מימון של כ-2.4 מיליון שקל, שהיו לחברה ברבעון המקביל. שיפור זה נבע מירידת מדד המחירים ברבעון השני של השנה בשיעור של כ-1.3%, בעוד שברבעון השני של שנת 2002 עלה המדד בכ-3.8%. וכך, השורה התחתונה של ניסקו פרויקטים מצביעה על רווח נקי של כ-2.5 מיליון שקל, המשקף עלייה של כ-153% לעומת הרווח הנקי שהושג ברבעון המקביל. מתחילת שנת 2003 השיגה החברה רווח מצטבר בהיקף של כ-4.6 מיליון שקל, למעלה מכפליים מהרווח הנקי שהושג בששת החודשים הראשונים של השנה הקודמת.



צבר ההזמנות של החברה לתום הרבעון השני הסתכם בכ-82.7 מיליון שקל, עלייה של 10% בהשוואה לצבר הזמנות של 75.5 מיליון שקל בתחילת שנה זו. בניסקו פרוייקטים טורחים להבהיר, על אף הגידול בצבר ההזמנות, שלקוחות החברה שומרים על רמות מלאי נמוכות לאור המיתון בשוק התקשורת.



ביום ה-30 ביוני 2003 הגיע הונה העצמי של החברה לרמה של כ-111.6 מיליון שקל, והון זה היווה כ-53% ממאזן החברה. לאחר שברבעון השני של השנה הניבה הפעילות השוטפת תזרים מזומנים חיובי של כ-3.7 מיליון שקל, יתרת האמצעים הנזילים (מזומנים והשקעות ז"ק) של החברה, הסתכמה בתחילת הרבעון השלישי בכ-100.5 מיליון שקל. מנייתה של ניסקו פרויקטים נסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-156.5 מיליון שקל - גבוה בכ-32% מהשווי המשתקף לחברה על פי הצעת הרכש של ניסקו, הצעה אשר היא עצמה גבוהה בכ-6% מהונה העצמי של ניסקו פרוייקטים. נזכיר כי המועד האחרון להיענות להצעת הרכש נקבע ל-10 בספטמבר 2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully