וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הברוקרים קנטור פיצג'רלד נתבעת על ידי מתחרה בטענה לגניבת עובדים בלתי חוקית בלונדון

דפנה מאור

24.8.2003 / 14:27

קנטור הפסידה בתביעה דומה שהגישה בשנה שעברה ונאלצה לשלם פיצויים לעובד שטען להתעללות מצד נשיא החברה



חברת הברוקרים האמריקאית קנטור פיצג'רלד ניצבת פעם שנייה בפני תביעה מצד מתחרה בשל GFI הטוענת כי קנטור פיתתה באופן לא חוקי ברוקרים שלה לערוק לשורותיה. התביעה הוגשה נגד המשרד הלונדוני של קנטור. למרבה האירוניה, קנטור עצמה תבעה ביולי 2002 את חברת Icap הבריטית בנימוקים דומים. קנטור היתה מעורבת גם בשערוריה נוספת בעקבות תביעת בכיר לשעבר שטען כי סבל התעללות מנשיא קנטור, והאשים את עובדי החברה בהתנהגות מופקרת.



GFI, אחת מחברות הברוקרים הגדולות בלונדון, דורשת פיצויי נזיקין בשווי מיליוני ליש"ט וצו נגד קנטור, שימנע ממנה להעביר לידיה את לקוחותיה הגדולים של GFI. בנוסף, תובעת GFI למנוע משני הברוקרים העריקים לעבור לשורות קנטור.



שני הברוקרים עדיין כפופים לחוזה העסקה ב-GFI. הם השתכרו 500 אלף ליש"ט (800 אלף דולר לשנה) בתפקיד מנהלי לקוחות גדולים.



בשנה שעברה נדחתה בערכאה עליונה תביעה דומה שהגישה קנטור פיצג'רלד נגד Icap בלונדון. קרב משפטי זה היה מכוער במיוחד, וכלל האשמות כי Icap ניהלה מאמץ מכוון לפגוע בקנטור בזמן חולשה, לאחר שקנטור איבדה 658 ברוקרים שנהרגו בהתקפת הטרור שהשמידה את משרדי החברה ב-11 בספטמבר. במהלך המשפט נחשפו פרטים עסיסיים מחייהם של הברוקרים בקנטור, כולל ביקורים במועדוני חשפנות ושימוש בסמים.



בחודש שעבר הפסידה קנטור בתביעה שהגיש נגדה אחד מעובדיה לשעבר. סטיבן הורקולק, שהצטרף לשורות קנטור ב-1997, תובע 1.5 מיליון ליש"ט (2.5 מיליון דולר) בטענה של הפרת חוזה והתפטרות כפויה. הורקולק עזב את החברה ביוני 2000 לאחר שסבל לדבריו משישה חודשים של השפלות מידי נשיא קנטור, לי אמייטיס.



הורקולק העיד כי לאחר שקודם לתפקיד מנהל מחלקת נגזרות ריביות ב-1999 החל אמייטיס לרדת לחייו. אמייטיס נהג להתפרץ לעברו ולאיים עליו בקולי קולות, והביאו להתמוטטות עצבים. הורקולר האשים את אמייטיס בניבול פה, בילוי במועדוני חשפנות ובביטויים גזעניים. ביהמ"ש פסק פיצויים של כ-1.6 מיליון דולר לטובת התובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully