וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת השווי של נטוויז'ן תוגש השבוע

ערן גבאי

24.8.2003 / 15:36

תשקף לחברה שווי מינימלי של כ-30 מיליון דולר; בכירים: סלקום עשויה לרכוש את חלקה של תבל בנטוויז'ן; הערכות בשוק: השיחות עם אינטרנט זהב הן בעלות הסיכוי הגבוה ביותר

הערכת השווי של נטוויז'ן תוגש השבוע ותהיה גבוהה בכ-15% מהערכת השווי הקודמת שהוגשה לעיונו של נאמן תבל, צבי יוכמן, לפני כשנה, ותשקף לחברה שווי מינימלי של כ-30 מיליון דולר, שווי אקוויטי של כ-50 מיליון דולר ושווי תפעולי של כ-70 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker.

לפני כשנה נקבע לנטוויז'ן שווי מינימלי של 26 מיליון דולר, שווי אקוויטי של 43 מיליון דולר, ושווי תפעולי של כ-60 מיליון דולר.

תבל מחזיקה בכ-45.7% מנטוויז'ן. על פי הסדר הנושים שהגיש יוכמן לעיון בית המשפט המחוזי, תמורת מכירת מניות תבל בנטוויז'ן, כמו גם תמורת מכירת המניות בגלובקול (50%), אמורה לשרת כ-60% מחוב הספקים בחברה - 411 מיליון שקל.

הערכת השווי הקודמת שהזמין יוכמן עבור נטוויז'ן וגלובקול התבצעה לפני כשנה, ויוכמן הודיע לבית המשפט על שווי החברות שקיבל בסוף אוקטובר 2002. הערכות השווי שקיבל אז יוכמן עבור נכסי תבל המוצעים למכירה הוצגו בתרחיש הפסימי ביותר.

מחיר המינימום שנקבע אז עבור מכירת המניות בנטוויז'ן היה לפי שווי חברה של 26 מיליון דולר, ועבור גלובקול - לפי שווי חברה של 18 מיליון דולר. מחירים אלה שיקפו מימון אפשרי של כ-22 מיליון דולר לפתרון הסדר הנושים בתבל. בדו"חות שהגיש מאז יוכמן לבית המשפט הוא נקב בהערכה של מכירת מניות תבל בשתי החברות בשווי של כ-120 מיליון שקל.

דסק"ש הצהירה לא אחת שבכוונתה להתמודד על רכישה חזרה של נתח המניות של תבל בנטוויז'ן, וכי היא תציע הצעת רצפה ראשונית של כ-120 מיליון שקל.

נזכיר שבעניין מכירת מניות נטוויז'ן עומדת לאלרון, המחזיקה בכמחצית ממניות החברה, זכות להצטרף למכירת המניות, בהתאם לזכות ההצטרפות (Tag Along) המוקנית לה, אם העסקה תשקף לחברת האינטרנט שווי חברה גבוה.

עסקת רכישת הקווים עליה חתמה נטוויז'ן עם חברת מד נאוטילוס, לרכישת קווי תקשורת ברוחב פס של 2.2 ג'יגה ביט בעסקה הנאמדת בכ-50 מיליון דולר על פני 10 שנים, סייעה להעלאת שוויה של החברה.

עד לפני כשנה חויבה נטוויז'ן לשכור את תשתיותיה מספקי החיוג הבין לאומי. לפני כשנה שונה החוק, וכעת הוא מאפשר לנטוויז'ן, כספקית אינטרנט, לרכוש נתחים בקיבולת הבינלאומית באופן עצמאי.

העלייה החדה במחיר מניית אינטרנט זהב מאז אוקטובר 2002 במאות אחוזים השפיעה אף היא על הגידול בשוויה של נטוויז'ן. ההערכות בשוק הן ששיחות המיזוג בין נטוויז'ן ואינטרנט זהב הן בעלות הסיכוי הרב ביותר בין אלה המתקיימות. עם זאת, גורמים בכירים בשוק טוענים כי מתנהלות שיחות לרכישת חלקה של תבל בנטוויז'ן גם עם סלקום, פרטנר, ברק ומשקיע פיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully