וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרה ביטוח מחקה 8 מ' ש' בגין ירידת ערך בניין המשרדים שלה; גידול ברווח מעסקי ביטוח לכ-11 מ' ש'

אלי דניאל

24.8.2003 / 16:54

עסקי ביטוח כללי - הרווחים הסתכמו ב-6.5 מ' ש'; הרווח מביטוח חיים צמח ב-12% לכ-4.2 מ' ש'; ההפסד הנקי קטן לכ-1.6 מ' ש'; תרשום רווח הון 3.5 מ' ש' מעסקת קפיטל-ברגר



חברת הכשרת הישוב ביטוח הנמנית על קבוצת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי, חוזרת להציג היום שורה התחתונה שלילית, אם כי הסיבה העיקרית להתפתחות זו אינה קשורה לפעילות הביטוח השוטפת אלא דווקא למחיקה בסך של 8 מיליון שקל בגין ירידת ערכו של בניין משרדים להשכרה המוקם בתל אביב ומצוי בבעלותה של החברה. הפחתה זו מהווה יישום של תקן 15 והיא נובעת מהמו"מ אותו מנהלת הכשרה ביטוח בנוגע למכירת קומת משרדים ושטחים נוספים המצויות בבניין המשרדים.



בפעילות החברה בתחום הביטוח נרשם שיפור - פעילות זו הניבה ברבעון החולף רווח של כ-11 מיליון שקל - עלייה של כ-170% לעומת רווחי פעילות הביטוח ברבעון השני של שנת 2002. השיפור העיקרי נובע ממעבר מהפסד של כ-2.2 מיליון שקל בתחום הביטוח הכללי, לרווח של כ-6.5 מיליון שקל, בשל הגידול המשמעותי בהכנסות מהשקעות. מגמה דומה נרשמה גם בתחום ביטוח החיים והרווח מפעילות זו צמח בכ-12% לרמה של כ-4.2 מיליון שקל.



מנגד, ברווח מפעילות ביטוח סיכוני האשראי חלה נפילה משמעותית בשיעור של כ-87%, והתפתחות זו הנובעת מההרעה שחלה במצבם של העסקים המבוטחים, הרעה אותה מייחסים בחברה בעיקר למיתון המתמשך ולהחמרת הקריטריונים למתן אשראי במערכת הבנקאית. בסיכום המחצית הראשונה של השנה, מציגה החברה רווח מעסקי ביטוח בהיקף של כ-28.7 מיליון שקל - 72% יותר מהרווח אותו הניבה פעילות זו בששת החודשים הראשונים של שנת 2002.



שיפור נרשם גם בהכנסות החברה מהשקעות ואלה תרמו ברבעון החולף תרומה חיובית בסך של כ-2.8 מיליון שקל, בעוד שברבעון השני של השנה הקודמת הניבה פעילות זו תרומה שלילית של כ-3.8 מיליון שקל. יצוין כי במהלך הרבעון מימשה הכשרה ביטוח את חלקה בקפיטל-ברגר קופות גמל ועסקה זו תייצר לחברה רווח הון של 3.5 מיליון שקל. רווח זה יירשם ברבעון השלישי משום שהאישורים להשלמת העסקה ניתנו רק בחודש שעבר.



בעקבות יישום תקן 15 מציגה הכשרה ביטוח בשורה התחתונה שלה הפסד נקי של כ-1.6 מיליון שקל. לשם ההשוואה נציין כי ברבעון המקביל נרשם הפסד גבוה יותר בסך של כ-5.3 מיליון שקל. למרות ההפסד ברבעון החולף, בסיכום חצי שנתי מצליחה הכשרה ביטוח להימצא בטריטוריה חיובית ולהראות רווח נקי של כ-2.3 מיליון שקל - טוב יותר מהפסד של כ-5.5 מיליון שקל אותו רשמה החברה בששת החודשים הראשונים של שנת 2020.



הפרמיות (ברוטו) מעסקי ביטוח חיים הסתכמו בששת החודשים הראשונים של השנה בכ-150.6 מיליון שקל, כ-3% יותר מאשר בתקופה המקבילה. סך הפרמיות והדמים (ברוטו) מעסקי ביטוח כללי הסתכמו במחצית הראשונה של 2003 בכ-369 מיליארד שקל - עלייה של כ-32% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2002.



הונה העצמי של החברה הסתכם בתום המחצית הראשונה של השנה בכ-26 מיליון שקל - כ-1% ממאזנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully