וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: וילאר תשקיע עד 10 מיליון דולר בפרויקטי נדל"ן בחו"ל; מיצוב החברה בתחום השכרת המבנים - גבוה מהממוצע

אלי דניאל

24.8.2003 / 18:11

חברת דירוג האשראי מעניקה דירוג A פלוס להתחייבויות החברה לזמן ארוך; מעריכה: "הנפקת חוב נוסף בהיקף של עד 50 מיליוני שקלים לא תשפיע משמעותית על איתנותה הפיננסית"



חברת דירוג האשראי מעלות העניקה היום דירוג A פלוס להתחייבויות לזמן ארוך של חברת וילאר אינטרנשיונל , הנמצאת בשליטת שלמה טיסר ופועלת בעיקר בתחום הקמת מבני תעשייה בישראל והשכרתם.



האנליסטים שאול בן שימול ועופר עמיר סבורים כי מיצובה של החברה בתחום השכרת המבנים לתעשייה גבוה מהממוצע, ועובדה זו מתבטאת בשיעורי התפוסה הגבוהים בנכסיה, כמו גם במיקום הטוב ובאיכות נכסים אלה. עם זאת, לחברה תלות בשוכר מהותי - חברת המ-לט , אשר תשלומי השכירות שהיא משלמת היוו ברבעון הראשון של השנה כ-14% מסך הכנסות וילאר מהשכרת מבנים.



שני האנליסטים מציינים שהחברה שואפת להגדיל את מצבת הנכסים המניבים שלה במטרה להגיע בתוך 5 שנים לכ-300 אלף מ"ר בנכסים מניבים בארץ ובחו"ל. בהקשר זה מדגישים במעלות כי בתחילת שנת 2003 היו לחברה נכסים מניבים בהיקף של כ-164 אלף מ"ר ומוסיפים כי עיקר ההשקעה הצפויה בשנים הקרובות תהיה במבנים לתעשייה ולוגיסטיקה באזורי פריפריה.



בהתייחסם לפעילות וילאר בחו"ל מזכירים שני האנליסטים כי במהלך השנה האחרונה הרחיבה וילאר את פעילותה בתחום הנדל"ן המניב לחו"ל, וכי בכוונתה להשקיע עד 10 מיליון דולר בפרויקטים שכאלה, כך שההכנסות מנדל"ן מניב בחו"ל יהוו כרבע מסך הכנסות מגזר השכרת המבנים של החברה.



באשר לפעילות בתחום מגזר הבנייה למגורים, הרי שלדברי הנהלת החברה, שני הפרויקטים הקיימים כיום - "נהריה הירוקה" ו"חינתון" יהיו הפרויקטים היחידים במגזר זה במהלך 3-4 השנים הקרובות. במעלות מעריכים כי הנפקת חוב נוסף בהיקף של עד 50 מיליוני שקלים לא תשפיע משמעותית על איתנותה הפיננסית של החברה הנחשבת לגבוהה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully