וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינ"ל צופה חריגה כפולה בגירעון התקציבי של גרמניה - השנה ובשנה הבאה

דפנה מאור

24.8.2003 / 18:46

הקרן צופה בטיוטת דו"ח שטרם התפרסם צמיחה אפסית בגרמניה השנה, דיווח המגזין "דר שפיגל"; תקרת הגירעון המותרת על ידי אמנת היציבות והצמיחה של האיחוד האירופי היא 3%



גרמניה צפויה לחרוג מיעד הגירעון התקציבי השנה ובשנה הבאה, כך צופה קרן המטבע הבינ"ל בטיוטת דו"ח שנחשפה על ידי המגזין "דר שפיגל". הגירעון התקציבי צפוי להגיע ל-3.9% מהתמ"ג השנה ובשנה הבאה, לפי תחזית הקרן. תקרת הגירעון המותרת על ידי אמנת היציבות והצמיחה של האיחוד האירופי היא 3%. הדו"ח של קרן המטבע צפוי להתפרסם בהמשך החודש.



למרות החששות מהחריגה בגירעון, אישרה ממשלת גרמניה ביוני את תוכנית ההורדה הגורפת במס הכנסה. ממשלתו של גרהרד שרדר נתונה בין סדן הכללים שקבע האיחוד לבין פטיש המיתון הקשה הפוקד את כלכלת המשק הגדול בגוש היורו. שרדר, למרות ביקורת קשה, אמר כי מימון הקיצוץ במסים יתבצע באמצעות צמצום סובסידיות ממשלתיות, הלוואות חדשות וכן הכנסות אפשריות ממכירת מניות במונופולים ממשלתיים לשעבר. עם זאת, הקנצלר לא מסר נתונים מדויקים.



שרדר צופה כי הגירעון בתקציב הפדרלי של גרמניה לשנת 2004 יהיה במסגרת המותר על פי אמנת היציבות והצמיחה של האיחוד האירופי, כלומר גירעון שאינו חורג מ-3% מהתמ"ג. גרמניה חרגה מהגירעון המותר בשנת התקציב 2002.



קרן המטבע צופה כי הגירעון יימשך גם בשנה הבאה בשל החולשה הקשה בצמיחה בגרמניה. לפי תחזיות הקרן לא תצמח כלכלת גרמניה כלל השנה, ובשנה הבאה תאיץ לקצב של 1.5% בלבד. תחזיות אלו גרועות מתחזיות ממשלת גרמניה, הצופה צמיחה של 0.75% השנה ו-2% בשנה הבאה. נתונים שפורסמו החודש הראו כי במחצית הראשונה של השנה שרר בגרמניה מיתון, עם נסיגה דו רבעונית רצופה בתמ"ג. מיתון זה הוא השני תוך שנתיים שנרשם בגרמניה.



הבנק המרכזי של אירופה נמצא תחת לחץ להמשיך ולהוריד את הריבית בשל ההאטה החריפה בגוש היורו. אולם ביולי אמר הנגיד כי הבנק כבר עשה את חלקו בתוכנית לחידוש הצמיחה בגוש היורו וקרא לממשלות אירופה לתרום גם הן למאמץ באמצעו הפחתת גירעונן התקציבי. גרמניה איננה היחידה שחרגה מיעד הגירעון, גם צרפת ופורטוגל חרגו מדרישת האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully