וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי שינוי: נצביע נגד מיסוי ירושה ומתנות

מוטי בסוק

24.8.2003 / 12:58

האוצר מתכוון לכלול סעיפים אלה בהצעת תקציב המדינה ל-2004, שתובא השבוע לאישור שרון וביום ראשון הבא לאישור הממשלה



מאת מזל מועלם ומוטי בסוק



שרי מפלגת שינוי התכנסו הבוקר (ראשון), והחליטו כי שינוי תצביע בממשלה נגד תקציב המדינה לשנת 2004, אם יכלול הטלת מסים על ירושה ועל מתנות. הבוקר פורסם, כי שר האוצר, בנימין נתניהו, מתכוון לכלול מסים אלה במסגרת קיצוץ של כ-15 מיליארד שקל בתקציב, שיובא השבוע לאישור ראש הממשלה אריאל שרון וביום ראשון הבא לאישור הממשלה כולה. בכנסת הקודמת היתה שינוי שותפה להפלת הצעה דומה.



בהודעה שפרסמו שרי שינוי, נאמר כי המפלגה רואה בכוונה להטיל מסים כאלה הפרה של ההסכם הקואליציוני עמם, בו נקבע שלא יוטלו מסים חדשים אלא בהסכמת כל מפלגות הקואליציה. לדברי השרים, שינוי לא יכולה להרשות לעצמה לתת יד למהלך כזה. הם הוסיפו: "אנשים עבדו כל ימי חייהם כדי להוריש לילדיהם, ולא לקופת האוצר".



במרכז התוכנית שתובא השבוע לאישור שרון, קיצוץ של כ-15 מיליארד שקל בתקציב השנה הבאה ביחס לתקציב השנה. במסגרת זו יוטלו מסים חדשים על הציבור ויועלו מסים קיימים. שרון ונתניהו אמורים להכריע עד לישיבת הממשלה ביום ראשון הבא, שתדון בתוכנית התקציב, כיצד לבצע את הקיצוץ. לדעת כל בכירי האוצר, יידרש קיצוץ חד, בסך כ-5-4 מיליארד שקל, בתקציב הביטחון. הם נחלקים בשאלה אם הקיצוץ הנוסף ייעשה רק בתקציבי משרדי הממשלה האחרים, או אם בנוסף לכך תכריז הממשלה על העלאת מסים.



בהעלאת המסים מדובר על הטלת שורת מסים חדשים כמו מס ירושה, מס מתנות, מס על קרנות ההשתלמות, העלאת המס על רווחי הון מ-15% ל-25%, הטלת מע"מ על ירקות ופירות, ביטול הטבות המע"מ באילת, ועוד. באוצר מעריכים כי הממשלה לא תקיים את הבטחתה מלפני שנה וחצי להוריד את המע"מ בתחילת 2004 מ-18% כיום ל-17%. הטלת המסים החדשים והעלאת המסים הקיימים עתידה להכניס למדינה, לפי ההערכה באוצר, כשני מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully