וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת על תנאי עסקה עם קאן ווסט הקנדית עלולה לעלות להולינג'ר בהפסד שנתי

דפנה מאור

24.8.2003 / 17:20

קאן ווסט, בבעלות איזי אספר, תובעת תשלום של 47 מיליון דולר הקשור לרכישה שביצעה מידי הולינג'ר, המו"לית של "ג'רוזלם פוסט", ב-2000



הולינג'ר (סימול HLR), המו"לית של "ג'רוזלם פוסט", עלולה להיאלץ לשלם 47 מיליון דולר לחברת המדיה הקנדית קאן ווסט (CanWest) שבבעלות איזי אספר. הולינג'ר מכרה לקאן ווסט את עסקי המגזינים האזוריים שלה בקנדה תמורת 2.3 מיליארד דולר בשנת 2000.



אם הסכסוך המשפטי יוכרע לרעת הולינג'ר, עלול התשלום לכרסם כליל את רווחיה של החברה השנה. הולינג'ר אינטרנשונל רשמה רווח נקי של 25.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה.



קאן ווסט איימה לתבוע את הולינג'ר, כדי שתשלם לה את הסכום, שלדברי קאן ווסט מגיע לה במסגרת העסקה. אולם שני הצדדים, לפי דיווח של "גרדיאן", מקווים להגיע לפשרה באמצעות בוררות.



קאן ווסט, בבעלות איזי אספר ומשפחתו, היא אחת מחברות המדיה הגדולות ביותר בקנדה. קאן ווסט שולטת ומפעילה עיתונים, תחנות טלוויזיה, ערוצי טלוויזיה, הוצאה לאור, רשתות רדיו ואתרי אינטרנט בקנדה, ניו זילנד, אוסטרליה, אירלנד ובריטניה. בעבר בחן אספר השקעה בערוץ 10 הישראלי.



הולינג'ר, המוציאה לאור גם את "דיילי טלגרף" הבריטי, נמצאת תחת איום תביעה של כמה ממשקיעיה המוסדיים, חברת טווידי בראון וקרדינל קפיטל מנג'מנט, על חריגות שכר לבכיריה, בהם המנכ"ל קונראד בלאק. בשבוע שעבר פירסמה אזהרת רווח בשל ההוצאות המשפטיות הכרוכות בתביעות אלו.



בעלי המניות של החברה טענו כי בלאק ומנהליו הבכירים מחזיקים בשליטה יתרה על החברה, ומקבלים שכר מופרז באמצעות גביית דמי ניהול דרך חברות אחזקות שבבעלותן, המחזיקות במניות הולינג'ר. לפי הטענות שהועלו, השתמש בלאק במבנה החזקות מורכב כאמצעי לחליבת החברה באמצעותו גרפו דמי ניהול בגובה למעלה מ-200 מיליון דולר, ועסקו בעסקות צדדיות מכניסות. החברה הודתה מכבר בפני בעלי המניות כי אפשר שבלאק אכן נגוע בניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully