וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנהו מתחייב שוב: "אין שום כוונה להעלות מסים - נעשה הכל כדי להימנע מכך"

אמיר טייג

24.8.2003 / 21:29

"הדרך היחידה להוצאת המשק מהמיתון היא קיצוץ תקציבי במשרדי הממשלה והפחתת נטל המס על הציבור", אמר נתניהו בישיבת העבודה הראשונה של ההנהלה הבכירה במשרד האוצר לקראת תקציב 2004



"אין שום כוונה להעלות מסים. אנו נימנע מהעלאת מסים ככל שנוכל", כך אמר היום שר האוצר בנימין נתניהו בישיבת העבודה הראשונה של ההנהלה הבכירה במשרד האוצר לקראת תקציב 2004. עוד אמר נתניהו כי "הדרך היחידה להוצאת המשק מהמיתון והחזרתו לצמיחה עוברת דרך קיצוץ תקציבי במשרדי הממשלה והפחתת נטל המס על הציבור".



נתניהו חזר היום מחופשה בת במספר ימים, והחל בקדחתנות את הדיונים לקראת תקציב 2004. ביום שני בעוד שבועיים יגישו נתניהו ובכירי משרדו לממשלה את תחזית הצמיחה לשנת 2004, על פיה יבססו את התקציב. לאחר שתתקבל תחזית צמיחה יחלו לדון באוצר ובממשלה על סעפי התקציב, אשר יכללו את קיצוץ תקציבי המשרדים. ההערכות הן כי קיצוץ זה ינוע בין 8 ל-9 מיליארד שקל.



בנוסף לקיצוץ ידונו בממשלה בהצעות נוספות שמטרתן מלחמה בגירעון. אחת ההצעות המתגבשות באוצר היא העלאת יעד הגירעון לשנת 2004 מרמה של 3% ל-4%. האחוז הנוסף יעניק תוספת של כ-5 מיליארד שקל לתקציב, אך מנגד עשוי לעורר התנגדות נמרצת בקרב חברות דירוג האשראי הזרות. על מנת למנוע הפחתת דירוג עשויים באוצר להעביר חלק מהסכום שיתפנה להשקעות בתשתיות, סעיף שיתקבל בברכה על ידי חברות הדירוג.



הצעות נוספות שיידונו נוגעות להעלאת נטל המס. למרות ההתנגדות הנחרצת שמגלה לעניין נתניהו, השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, דווקא קורא לבחון מספר שינויי מס אשר יגדילו את נטל המס על אזרחי המדינה אך מנגד יאפשרו עמידה קלה יותר ביעד הגירעון. בין השאר העלה שטרית את האפשרות להטיל מסים חדשים על ירושה וקרנות השתלמות, להעלות את שיעור המס על רווחי הון מ-15% ל-25%, להטיל מס ערך מוסף על פירות וירקות ולהותיר את המע"מ על רמה של 18% שנה נוספת. כאמור, נתניהו מתנגד נחרצות למהלכים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully