וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יוסי שניר שפוטר ממנכ"לות רכבת ישראל ימונה ליועץ חיצוני לחברה

ענת ג'ורג'י

24.8.2003 / 21:52

מקורות בענף התחבורה טענו כי ההודעה על הפסקת עבודתו של שניר, שניתנה ימים ספורים לאחר שרכבת ישראל הופרדה מרשות הנמלים והפכה לחברה ממשלתית עצמאית, נעשתה משיקולים פוליטיים ובהליך לא תקין



מנכ"ל חברת רכבת ישראל, יוסי שניר, שפוטר באחרונה, ימונה ככל הנראה ליועץ חיצוני לרכבת תמורת תשלום.



שניר, שעדיין משמש בתפקידו כמנכ"ל, מנהל בימים אלה משא ומתן עם יו"ר דירקטוריון חברת הרכבת, משה ליאון, באשר למהות התפקיד ולהיקפו הכספי.



לפני כחודשיים הודיע ליאון לשניר על הפסקת עבודתו כמנכ"ל הרכבת. ההודעה ניתנה ימים ספורים לאחר שרכבת ישראל הופרדה מרשות הנמלים והפכה לחברה ממשלתית עצמאית. מקורות בענף התחבורה טענו כי ההחלטה על הפסקת עבודתו של שניר ניתנה משיקולים פוליטיים ונעשתה בהליך לא תקין. לטענת המקורות, זכויותיו של שניר כמנכ"ל הרכבת נותרו בעינן, למרות הפרדתה מרשות הנמלים והפיכתה לחברה עצמאית. לפיכך, טענו המקורות, לא ניתן היה לפטרו באורח חד צדדי.



שניר אמור היה לשמש כמנכ"ל הרכבת עד צדמבר 2006. המקורות העריכו אז כי שניר יערער על ההחלטה לפטרו וישתמש בחוסר תקינות הליך הפיטורים כנימוק. לפי הערכות בענף התחבורה, במסגרת המשא ומתן בין שניר לליאון ידרוש שניר לייעץ בפרויקטים יוקריים שמבצעת הרכבת, שהיקפם הכספי גבוה, כמו למשל העברת מערך הרכבות מהנעה המבוססת על דיזל להנעה המבוססת על חשמל, פרויקט שהיקפו נאמד ב-2 מיליארד שקל.



פרויקט אחר ששניר עשוי לדרוש הוא ייעוץ להקמת הקו המהיר מתל אביב לירושלים. היקף הפרויקט, שכבר הוחל בביצועו, נאמד בכ-3 מיליארד שקל. לפי הערכות בענף התחבורה, ההצעה שקיבל שניר מליאון מהווה פשרה ונועדה למנוע ממנו לערער על ההחלטה לפטרו.



יוסי שניר אישר כי מתנהל משא ומתן בין הצדדים, אך סירב להתייחס מעבר לכך. מדירקטוריון הרכבת נמסר בתגובה: "הפרטים עדיין לא סוכמו. יש כוונה לנצל את נסיונו של שניר בעוד שנה כיועץ לרכבת בנושאים ספציפיים, בכפוף לאישור רשות החברות הלאומיות".



עוד נמסר, כי רכבת ישראל נוהגת להשתמש ביועצים חיצוניים בעלי התמחות. "שניר צבר ניסיון ויהיה זה אך נכון להשתמש בניסיון בפרויקטים". עוד נמסר מהדירקטוריון כי בשבועות הקרובים תוקם ועדת איתור למציאת מנכ"ל שיחליף את שניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully