וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכניות לשטחי תעסוקה ב-3.5 מיליארד דולר ביישובים חקלאיים באזור המרכז

זיו מאור

25.8.2003 / 9:15

היקף התוכניות המצויות בשלב מתקדם לאחר הפקדה לשמיעת התנגדויות הוא כמיליון מ"ר, וכ-2.5 מיליון מ"ר נוספים מצויים בשלבים תכנוניים התחלתיים יותר



ביישובים החקלאיים במרכז המדינה יש כיום תוכניות לשטחי תעסוקה (משרדים, מסחרי ותעשייה) בשלבי תכנון שונים בהיקף של כ-3.5 מיליון מ"ר, ששוויין כ-3.5 מיליארד דולר (על פי הערכה נמוכה של 1,000 דולר למ"ר). מתוכן היקף התוכניות המצויות בשלב מתקדם לאחר הפקדה לשמיעת התנגדויות הוא כמיליון מ"ר, וכ-2.5 מיליון מ"ר נוספים מצויים בשלבים תכנוניים התחלתיים יותר. היקף שטחי התעסוקה הבנויים או המאושרים בתחומי המועצות האזוריות במרכז המדינה מסתכם בכ-4 מיליון מ"ר. כך עולה מדו"ח פנימי שהכין מחוז המרכז של משרד הפנים.



בשטח המועצה האזורית חבל מודיעין לבדה יש תוכניות בהיקף של כ-1.3 מיליון מ"ר שכבר מצויות אחרי הפקדה, ותוכניות נוספות בהיקף של 458 אלף מ"ר. למועצת גזר יש בנוסף ל-651 אלף מ"ר אחרי הפקדה, תוכניות ל-335 אלף מ"ר. למועצה האזורית ברנר יש 376 אלף מ"ר בתכנון התחלתי, והיקף דומה של שטחי תעסוקה מתוכננים גם במועצות האזוריות לב השרון, גן רווה וחוף השרון.



מרבית השטחים נבנו או אמורים להיבנות לפי החלטות מינהל מקרקעי ישראל, בעיקר החלטה 717. החלטה זו מאפשרת לחקלאים לרכוש, בשיתוף יזמים, את כל זכויות הבנייה, בתמורה ל-51% משוויין.



מדובר בכחמישית משטחי התעסוקה במחוז, הכוללים בסך הכל 26.3 מיליון מ"ר. מספר התושבים במועצות האזוריות קטן מעשירית ממספר התושבים במחוז - 140 אלף מתוך 1.64 מיליון במחוז כולו.



ניתוח הנתונים בדו"ח, אותו הכין דוד פיק, הממונה על תכנון ופרוגרמות במחוז, מלמד כי היקף שטחי התעסוקה לתושב בשטחי המועצות כפול בהשוואה לערים. בעוד שבמחוז כולו הממוצע של שטח תעסוקה לתושב הוא 16.1 מ"ר, במועצות האזוריות מדובר ב-35.5 מ"ר לתושב. נתון זה מלמד כי מצבן של המועצות האזוריות עדיף על זה של הערים, במיוחד מכיוון ששטחי התעסוקה מהווים את מקור ההכנסה העיקרי שלהן.



במקום הראשון בהיקף שטחי התעסוקה נמצאת מועצה אזורית חבל יבנה - עם 162 מ"ר לתושב. ל-3,530 התושבים הגרים ביישובים במועצה יש פרויקטים ותוכניות בהיקף של 571 אלף מ"ר. בדומה למשל להוד השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully